Nu vill jag inte ha mer snö...


Jag är väldigt trött på snö och kyla nu faktiskt och det är bara början av januari. Suck. Du, min sköna hönapöna bryr Dig inte om vilket eftersom Du föredrar för tillfället att vara inomhus. Fast här har jag fått på Dig vinterjackan Du fick av mormor och morfar i julklapp och mössan Du fick av Sussi, tightsen är från Bibbi och skorna har varit Tyras! Herregud vad Du får grejor!!!
I natt sov Du till strax innan fyra innan det var dags för mat. Idag har Du krånglat och varit mest hängig. Gröt ville Du inte ha och Du har inte haft ro att äta färdigt vid amningen så det är lite gnälligt här hemma.
Idag är pappa hemma sent så det blir en låång dag för mamma. Jag var ju så korkad och kollade alldeles för länge på hockey igår (junior-VM) och är väl inte helt pigg.
Idag var vi i affären och Du är så duktig. Du kör en liten vagn och tar handlandet på stort allvar (samtidigt som Du hejar glatt på alla som Du möter). Du kör själv iväg och hämtar mjölk och jag tycker Du är så söt....
Igår fick Du skäll av pappa och det trillade riktiga krokodiltårar. Jag och pappa tittade allvarligt på Dig men när Du inte såg så viskade vi "ååååh, vad hon är söt". Det är inte lätt att bara strunta i allt och krama om Dig när vi ser Dina stora tårfyllda ögon. Fast Du är duktig på att göra saker som Du inte får, trycka på datorn, trycka på en knapp i källaren så projektorn stannar, ta Emils napp och snuse m m. Fast Du är också duktig på det mesta. Idag samlade Du alla värmeljus, kastade dem och satte i nya. Sedan hjälpte Du mig med Emils gåvagn och Du är så rolig att studera. Först körde Du den (jag ville ha in den i köket) och när mattan tog emot så bar Du in den i köket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0