Liten gosse

I natt sov Du bra. Jag stoppade in nappen en gång och sen sov Du till kl 04.40. Fast det blev ju en del mat igår eftermiddag/kväll, både burk, gröt, korv (pappa testade med lite korv och det älskade Du), amning, amning, amning. Dina två tänder känns rejält nu när Du biter mig vid amningen. Det händer inte så ofta men smärtan sitter kvar ett tag minst sagt...
Du är på ALLT! En riktig liten klåfingrig gosse är det som vi har här hemma. Igår öppnade jag kylskåpet och innan jag hann blinka så hade Du rullat fram och lyft upp en flaska vinäger. Det var precis jag hann rädda den! Igår rullade Du in på Agnes rum och sedan var Du tyst ett bra tag. Där fanns grejor att pilla på!!! Du lyckades nästan välta hennes spis också!
Du sitter fortfarande inte helt stabilt. Oftast sitter Du ett bra tag men till slut så trillar Du och då gäller det att vara med. Amningskudden är en perfekt dämpare att sätta runt Dig när Du övningssitter men den hjälper inte så bra när Du trillar fram.... Ålningen har inte kommit igång och Du blir mest arg när Du ligger på golvet och inte når alla sakerna. Du tar Dig runt runt men varken fram eller bak än så länge. Det är ingen brådska. Ganska skönt att Du ligger kvar på samma plats som jag lämnar Dig.
Dessa blåa busiga ögon får mamma se varje dag. Det är en förmån att få vara med Dig. Du skrattar fortfarande på inandningen och det låter helt underbart.

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Gullegubben så söt du är!

Låter som att du håller mamma på språng ;)



KRAMIS

Cia

2011-01-05 @ 20:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0