Denna Pippi Långstrump

Du är tokig i Pippi Långstrump. Nu när det är så kallt ute som det är idag så väljer vi oftast att stanna inne eftersom Emils kinder inte tål kylan så bra. Sådana här dagar blir det oftast Pippi. Din favorit är när Pippi åker och räddar sin pappa även om det är lite otäckt med alla sjörövarna.

Du är i en trilla fas och har blåmärken överallt. Du trillar ner från Din stol vid köksbordet ett antal gånger varje dag och Du är expert på att snubbla över Dina egna fötter. Lilla unge!
Rutinerna vid nattningen är fortfarande lika förutsägbara. Du får Din välling i sängen och sedan säger Du "vaarm" och pappa går ut från Ditt rum med flaskan och säger "pssschhhhh" (låtsas spola vatten på den fast Du vet att det bara är på låtsas) och sedan får Du flaskan. Oftast ska proceduren upprepas en gång till. Jag gör det bara en gång och sedan får Du alternativet "varm" välling eller ingen välling alls. Idag när pappa gav Dig flaskan efter en spolning så tog Du en klunk och sa "den är fortfarande varm". Ditt ordförråd är intressant.
Idag stod Du på skötbordet och tittade på Dig själv i spegeln samtidigt som jag kämpade med att få på Dig pyjamasen. Vi tittade på Ditt smultron på armen och Du så själv förvånad ut när Du såg det och sa "litet smultron" och det har ju faktiskt både bleknat och blivit mindre. Jag berättade då att det kommer bli mindre och mindre och försvinna en dag. Du tittade på mig storögt och svarade "då kommer Agnes bli ledsen".... Jag och pappa är överens, om Du vill tatuera in ett smultron på Din arm när Du är 16 år så är det helt ok :)
I natt sov Du till kl 04 så det är en mycket nöjd mamma idag. Du somnar alltid vid 19 och sover bra nu på nätterna. Du är så full med bus och skratt och det är alltid lika mysigt att ta upp Dig från sängen. Jag är så tacksam över att jag har fått barn som sällan skriker/gråter när de har vaknat. Att få börja dagen med ett jollrande från Dig eller ett "maaammmmaaaa" från Agnes gör att tidiga morgnar blir så mycket enklare.
Så söt i bodyn från Bibbi. Du passar bra i skarpa färger (precis som storasyster). Just nu är det mycket spännande att vara i gåstolen och Du tar Dig fram till allt som Du inte ska ta Dig fram till. Duk på bordet är mycket intressant och ska helst dras ner... Banka på glaset i vitrinskåpen är också spännande... Jag försöker få lite matrutin nu och det blir gröt vid 08 (sova 9-10), amning vid lunch (sova en timme till), amning på eftermiddagen (hmm...ska kanske försöka med lite mellanmål här i stället), ibland sover Du en stund till vid 16-tiden och sedan blir det burk till kvällsmat (runt 17), amning 19, sova till 04, amning, sova till 06.30. Tanken är väl att Du ska äta burk till lunch och gröt på kvällen igen men Din mage fixade inte det så vi tar det så lungt nu. Idag fick jag för första gången i Dig lite rån! Ibland får Du lite turkisk yoghurt och det gillar Du.

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

"Lilla" Agnes,du får mig alltid lika glad!



KRAMIS

Cia och Emma

2011-01-05 @ 20:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0