Städning på schemat

Idag är Du på dagis och jag skällde lite på Dig i morse. Du hade slarvat bort den ena vanten helt magiskt. Igår var där två vantar i bilen och idag var där bara en. Du är bara två år och Du ska slarva bort vantar. Förlåt gumman!

Du lille huligan vad Du är snabb när det gäller. Handfängsel hade varit något eftersom Du lyckas sträcka ut Dina små söta händer och rycka tag i allt som vi passerar. Igår badade storasyster och då for Du fram där och hängde i dörröppningen för det var ju jättespännande och se henne hoppa i badkaret. Sen blev det Din tur. Vad mysigt det är med nybadade barn. Kan lukta ihjäl mig på Er. Fast det är lite charmigt att sitta och klappa Agnes på håret och helt plötsligt känna något hårt och när jag tittar närmare så ser jag att hon har fullt med mat i håret. Ingenting är omöjligt!
Så söt i kläderna från EvaLena och tofsarna från JävlaJenny. Du är ofta hjälpreda här hemma och när Du fixar något som Du inte brukar som idag t ex, en av lådorna i köket är tröga och Du skulle stänga den men orkade inte, då sparkade Du igen den med foten....åh, vad jag såg mig själv i Dig då! Sedan berömde jag Dig och då svarade Du "Agnes stor flicka nu, mamma". Lilla Humplan...du är inte stor och Du kommer alltid vara liten i mammas ögon. Vi pratar mycket nu om att när man slutar med blöjan, DÅ är man en stor flicka! Jag tror att Du blev lite rädd den gången Du satt på toan för det gjorde ont när Du bajsade.
Lilla skrattunge. I morse gillade Du havregrynsgröten. Jag hällde på lite jordgubbskräm som stod i kylskåpet. Det gillade Du. Allt sött går hem. Om Du hade fått bestämma så hade Du levt på fruktpuré, hamburgare, korv och mammas bröst. Det kommer inte hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0