När sover Du?

Vilken tur att Du är så söt för Du är inte rolig på nätterna. Det är snart nio månader sedan jag sov en hel natt och det börjar bli tröttsamt. Läser en massa på nätet och försöker hitta någon magkänsla men jag vet inte...usch, det finns så många metoder och råd och bannor så jag blir helt slut. Låta Dig skrika? Usch...hur länge då? Sova i sängen? Sluta amma? Lämna bort några nätter? Som det är nu så vaknade Du var tionde minut från kl 23-02.30 och sedan sov Du 30 minuter åt gången och vaknade illpigg kl 04.30. Hur är det möjligt?!? Du sover inte mycket på dagen heller...en halv timme på förmiddagen och en timme vid lunch. Märkliga unge...
Lite färdigheter: Du säger mammamamma/pappappappa och vet vem som är vem av oss :) Du har börjat peka och sa precis "dä" (vi övar lampa och klocka här hemma), vinkningar börjar komma så smått. Du sitter helt själv nu även om jag inte lämnar Dig på stengolv (kan hända att Du trillar fortfarande), alla leksaker undersöks, allt ska bankas mot bord och golv, Du har koll på hemmet och tar Dig runt snabbt som tusan i Din gåstol. Nu åker Du över trösklar och mattor för att komma till Ditt mål. Sladdar är intressanta och Du vet att Du inte får dra i dem. Böckerna dras ut från bokhyllan och idag när jag skällde på Dig (sa AJAJ!) så började läppen darra och sen kom gråten. Du älskar att kramas och pussas och älskar när vi sjunger "Baka liten kaka" och "klappa händerna". Rulla runt i sängen är kul, bada är jätteroligt. Mat är inte kul och om Du hade fått bestämma så hade Du ätit enbart fruktpuré och bröstmjölk. Du är oftast en glad liten skit och är den sötaste lille killen på den här jorden. Du skrattar fortfarande på inandningen och nu ser man Dina två små tänder där nere hela tiden när Du skrattar. Ljuvligt...

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

SÖT! JAAAA!!!!!

Men lilla gubben, du måste låta din mamma sova. Jag vet hur det är med en superpigg bebis/barn. Emma har alltid varit dålig på att sova och nätterna är ännu ibland oroliga.

Om mamma får vila lite, orkar hon busa lite mer med dig och storasyster, tro mig ;)



Puss och kram av

Cia och Emma

2011-02-19 @ 20:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0