Lucia på besök

Du är för rolig. Innan vi åkte ner till Skåne så skulle Du och pappa åka och handla. Jag bad Dig köpa äppelmos. När ni hade handlat i affären och pappa spände fast Dig i bilstolen så sa Du "PAPPA!!! Vi glömde köpa äppelmos". Pappa förstod inte vad Du sa först men efter lite upprepande så förstod han och då gick ni in och handlade det. Du har koll!
Du har mycket tankar. En av de senaste är att Du ska ha ett paraply. Jag vet inte var detta kommer ifrån men Du har informerat mig om att mormor ska köpa ett litet paraply till Dig som Du ska ha när det regnar och kanske lite när det snöar oxå och det ska vara blått....och kanske gult. Mormor har informerats om detta och vi förstår ingenting. Mormor har paraply men för Dig är det viktigt att mormor ska köpa ett. Du är rolig helt enkelt. Idag när vi gick från bilen till dagis så gick Du och höll handen rakt upp och jag frågade vad Du höll på med...Du svarade: håller i paraplyyyyyt!!! Jag fick förklara för dagisfröken att Du hade ett låtsasparaply...
Att se er tillsammans värmer i hjärtat. Så fort Du hör att Emil vaknar så vill Du springa in till honom och när han får syn på Dig så skiner han upp som en solstråle. Du gillar inte när Emil är ledsen och springer ofta och hämtar hans napp eller någon leksak. Du har ju världens bästa storasyster, Natta, som förebild!
I natt sov ni båda. Tack för den efterlängtade natten. Emil vaknade strax innan fem, fick mat och somnade om. Underbart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0