Före och efter klippningen

Vilken skillnad! Fy vad Du såg ut i håret innan Du blev klippt. 
Söta unge och så klok. Nu håller Du på och böjer ord. I morse skulle pappa koka ägg och Du skulle hjälpa till. I vanlig ordning drog Du fram en stol till spisen så Du får vara med. Pappa skulle koka fler ägg och när Du såg att det var flera ägg så sa Du "äggar". Inte helt tokigt ändå eftersom det heter flera stolar, cyklar, burkar m m. Däremot hade Du koll på att det hette äggen. Coolt att få följa Din språkliga utveckling. Jag tycker att Du är jätteduktig och imponeras varje dag över alla ord som Du kan.
Du har missuppfattat det här med "förlåt". När vi leker doktor så bankar Du in sprutan i armen på mig och när jag skriker "AAAAJJJ!!" så kramar Du mig och säger "öörlåt, öörlåt, öörlåt, öörlåt" och sen gör Du likadant igen varpå jag skriker "AAAJJJ!!" och då säger Du åter "öörlåt, öörlåt, öörlåt, öörlåt"....så fortsätter det många gånger...
Emil? Nej, han sover inte på nätterna men han är jätteförkyld och får ingen mat på natten eller morgonen. Så söt ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0