Dubbelbad

Rensa, rensa, rensa....vi har nog minst två hem i vårt hem. Oj vad det kastas och skänks till Röda korset! Fast det är skönt att rensa. Man behöver inte 300 handdukar och 300 lakan. Särskilt inte den där stackars ensamma lila handduken eller den där blåa med fläckar på. Vad jobbigt att det ska gå folk i vårt hem och titta. Rensade garderoben också för säkerhets skull....de kommer säkert titta där också. Idag står det fönsterputsning på schemat och rensa i städskåpet. Sen är hela köket avklarat....eller nej förresten..kylskåpet är kvar.

Det är så kul att bada tillsammans. Underbara ungar. Emil är snorig nu och idag var vi på Vårdcentralen för att få recept på hostmedicin. Oj så ledsen lille Emil blev när doktorn skulle lyssna på honom. Jag är inte jätteförvånad. Det är en ynklig liten kille...men gosig till tusen. Igår somnade han i min famn när jag gick och bar honom. Tungt men mysigt. Natten var hyfsad i natt. Jag var nog bara uppe 8 gånger och Magnus 1. Framsteg :) Det är ju inte lätt att vara superförkyld.
Agnes är helt underbart rolig nu. Igår när hon skulle åka med pappa och Natta till allergimottagningen så hörde jag följande "konversation".
Natta: Min jacka luktar bara fisk (hon hade varit ute på sjön och burit hem en gädda i en plastpåse).
Agnes: Fyyyy, vad du är äääcklig.
Natta: Det är jag inte alls!!
Agnes: Natta e äääcklig.
Jag och Magnus tittade på varandra och log samtidigt som vi sa till Agnes att så får man inte säga och varför säger du så osv. Jag kom på att kommentaren var nog en härmning från Natta. En stund tidigare så fes Agnes och då sa Natta "fy vad du är äcklig". Jag vet fortfarande inte om Agnes visste vad hon sa eller om det var ren tur att hon lyckades få in "rätt" kommentar. Det lät kul i alla fall. Hon är ju faktiskt bara två år och fyra månader (snart!).

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

SÖTNOSARNA!



Kramis

Cia & Gänget

2011-02-25 @ 16:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0