Agnes kan


Jag tycker att Du är duktig och brukar säga att Du kan allt men då svarar Du att Agnes kan inte allt! Så förnuftig...och säger jag att Du är en stor flicka (när Du gör något "duktigt") så svarar Du "inte alls. Agnes bajsar inte på toaletten än". Du har en bild av att när Du bestämmer Dig för att gå på toa och slopa blöjan DÅ blir Du en stor flicka och DÅ ska Du gå i skolan där Natta går. Lilla gumman... Du slutar aldrig förvåna mig och Du är så rolig att studera när Du leker Dina låtsaslekar. Senaste tiden är det "gå-i-skolan-leken" och Du packar en väska med allt möjligt och klär på Dig. Sedan är det mycket doktorslekar och Du har stenkoll på vad allt ska användas till och det är mycket drama "det kommer en massa BLOOOOOD, mamma". Sen jag hittade ett gammalt vitt spetsparaply här hemma så är det en hel del "oj-nu-regnar-det-mamma-lekar", varpå jag ska fälla upp parapylet och sedan ska vi sitta under det. Nu ikväll hann vi inte få in Din snuse utan den blev blöt så Du fick lägga den på ett element (tro mig, det är inte min fantasi som regerar här...). Vi har extremt varmt vatten här och Du går själv och tvättar händerna och munnen efter maten. Du har aldrig rört den varma kranen trots att den är närmst. Jag vet att det inte är någon garanti för att Du aldrig kommer göra det men Du brukar göra som man säger när man förklarar varför. Du pratar och sjunger konstant. Oftast så tappar du första bokstaven i ord men jag förstår allt Du säger. Nu sjunger Du även lite på Rihannas och Eminems låt "love the way you lie"....supergulligt...det är ju Nattas låt som Du brukar säga :) Just det. Du räknar till 20 också och Du är en expert på att trilla. Du snubblar nog 10 gånger/dag och slår Dig rätt rejält men oftast så går det över på 10 sekunder. Idag trillade Du ner från trappan där ute!! Jag blev jätteskraj men det gick bra...

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Kramar i massor till duktiga Agnes!

Du är så go gumman.



Cia och Emma

2011-02-19 @ 20:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0