8 månader!

Natten till Din åtta-månaders dag firade Du med att vara mer vaken än sovande mellan kl 01-04. Jag blir tokig på Dig. Nu tjatas det om mammammmamma och pappapppappappa. Jag tror faktiskt att Du har koll på vem som är mammmammma och vem som är pappappappappa. Dessvärre kallar Du oftast mamma när Du är ledsen och pappa när Du är glad (i sängen på morgonen).
Pigga busunge....
Igår var Viktor och Sara här och fikade. Väldigt trevligt. Agnes och Viktor lekte jättebra tillsammans. Vilka fina prinsessor de var :)
Hela morgonen har Du sprungit runt i prinsessklänningen. Gårdagens lekar fick mersmak....
Igår hade Du varit ledsen en stund på dagis och längtat efter mamma... Stackars liten! När jag frågade Dig om Du längtat efter mig så svarade Du surt "INTE AAAAALLS!!!"
Så söt Viktor är!
Allting nu är "okej". Det låter urgulligt och jag får kämpa för att inte börja skratta varje gång. Kan Du släcka TV:n nu? -Okej. Kan Du lägga vantarna på elementet? -Okej.
Fast oftast skriks det ändå -INTE ALLS!!! Sedan springer Du in på rummet och smäller igen dörren...phu....
Nästa vecka åker vi till Skåne igen. Alltid kul att komma ner till Skåne men mamma ska på begravning och det känns jobbigt. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0