Veckans Agnes....

Du är rolig. I morse när Du kom uppstudsandes så sa Du:
-Jag vill ha frukost.
Pappa skojade och sa:
-Det vill jag med. Kan inte Du fixa lite ägg och kött till mig.
Du tittade på pappa och svarade allvarligt:
-Jag når inte. Det kan jag inte men mamma når och kan göra frukost till dig...

Lite senare satt vi vid frukostbordet och då sa Du helt plötsligt.
-Mamma och pappa måste sluta med Agnes och Emil. Ni ska inte ha några barn!
Vi tittade på varandra och försökte få ur henne vad hon menade men det var slutdiskuterat tydligen...
Agnes pratar mycket om dagis och sina kompisar. Varje morgon när jag frågar vad hon ska göra så säger hon:
-Leka med Alma och Alice.
När jag sedan frågar vad de ska göra så kommer standardsvaret:
-Leka med dockorna.
När jag frågar vad de andra barnen gör på dagis så leker Viktor, Inez och Elis helst med tåget. Fast Viktor tycker även om att lägga pussel och att spela ballongspelet. Agnes, Alice och Alma leker med dockorna eller målar. Ute så gräver Viktor i sandlådan (gärna med grävskopan) och Agnes gillar oxå grävskopan. Alice leker med docka och dockvagn även ute och Alma och Agnes åker gärna rutschkana och Alma hjälper Agnes upp till rutschkanan. Det ska bli kul att gå på utvecklingssamtal på torsdag och höra vad de egentligen gör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0