Påsken är över

Phu vilken påsk det har varit. Trevligt men lusigt. I fredags när vi körde ner till Skåne så stannade vi till vid Ekohallen och då sa Agnes att det kliade i håret. Jag kollade och tyckte att jag kanske såg någon liten prick men inget mer. När vi kom fram till mormor och morfar så sa jag att jag skulle kolla hennes hår. Löss! Även i mitt! Örk. Magnus fick åka till Kristianstad och handla medel och kam. Sedan började projekt avlusning. Tvätta, städa, frysa, kamma, duscha, kamma...phu. Tydligen får barn under två år inte använda avlusningsmedel. I söndags upptäckte jag en lite lus på Emil oxå så då avlusade vi oss igen...ALLA.

Påsken var trevlig för övrigt. En massa god mat i stugan och mormor och morfar hade köpt en ny fin cykel och hjälm till Agnes! Vi har träffat min kusin Lina med familj, morbror Danne och Maria. Dessutom var vi i Skånes djurpark i lördags med både Magnus klan och min klan. Väldigt trevligt! Det måste göras om. Kanske kan vi få det till en tradition? JävlaJenny och Ola var oxå med. Alltid lika kul att träffa dem.
Igår tog Magnus barnen till lekplatsen i det fina vädret medan jag fick städa hela huset i lugn och ro. Tänk att man kan uppskatta att få städa :) Jag hann till och med torka golven både uppe och nere och duka till mammamiddagen i kväll! Vilket väder det har varit hela påsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0