Tid...

Tid är en bristvara. Om jag hade mer tid så skulle jag hålla på och fixa med alla foton. Jag skulle ha nyputsade fönster, laga bra mat (inte pulvermos...), leka med barnen, se de där serierna som jag missat de senaste tre åren, träna, renbädda sängarna oftare, tvätta bilen, ringa kompisar oftare, prata med min sambo i lugn och ro. Ibland känns det som om livet rusar förbi och jag är rädd för att jag "vaknar upp" när jag är 70 och undrar vad som hände.
Igår var jag i stan hela dagen...själv! Oj, vad märkligt det var. Trots att jag var själv så kände jag mig ändå stressad i början men sen insåg jag att jag hade faktiskt inga hungriga, trötta barn som väntade. De var hemma med sin pappa. Det blev två par skor till Agnes (som tyvärr var för stora..suck!) och lite annat. Agnes och jag har en morgonrutin. Jag klär på henne först när vi ska till dagis och sedan frågar hon "mamma, kan jag gå ut så länge?" och jag svarar "jaa, men du får inte gå ut på gatan" och Agnes svarar "mamma, jag loooovar det". Varje morgon lovar hon det :)
Fina fina Natta. Hon hade med sig en försenad julklapp till mig igår. En liten grön fin trekantig gubbe som hon gjort i syslöjden och ett helt underbart brev. Det är en förmån att få ha henne i sitt liv. Synd bara att jag missade hennes första sex år!

Kommentarer
Postat av: Mormor Karin

Vad ni är gulliga allihopa!

2011-04-18 @ 11:48:52
Postat av: Natta gumman :)

Nejmän guud så gullig du är Linda :) jag älskar dig mest o det vet du ;) ♥ puss på dig o de e synd att nt jag träffat dig osså :) ♥ de andra åren :)

men du har den nya goda tiden börjat! ♥

2011-04-18 @ 19:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0