Skadad, eller?

Agnes är ju mycket drama och en morgon började hon tjata om plåster. Vi brukar alltid säga nej och att "plåster har man när det kommer blod", eftersom hennes hud inte riktigt gillar plåster. Denna morgon så sa Magnus dock "nämen, jag undrar om det är plåstrets dag idag" och for upp och kollade i almanackan medan Agnes satt och försökte få i sig lite fil och flingor samtidigt som hon storögt tittade på Magnus. "Det är plåstrets dag idag!" utbrast Magnus och tillade "när Du har ätit upp Din frukost så får Du ett plåster". Agnes blev jätteglad och kastade fort i sig frukosten. Sedan gick Magnus till jobbet och jag och Agnes diskuterade vilket knä hon skulle ha plåstret på. När hon väl fått sitt lilla plåster så började hon linka fram väldigt dramatiskt och jag var ju bara tvungen att filma henne så.... OBS!!! Hon gick alldeles utmärkt innan hon fick sitt lilla plåster!
Utvecklingssamtal med Agnes idag. Hon är lugnare där (tack för det!), snäll, äter bra (2-3 portioner), älskar soppa, leker mycket med Alma och Alice men även de andra barnen. Mycket dockor men tycker nog det mesta är kul. Pratar mycket men tappar första bokstaven i nästan alla ord. Provar sitta på toan när de andra barnen sitter...hoppsan!! Hon är hjälpsam och om det blir konflikter (om leksaker...) så löser det sig (inte tjurig eller arg...pratar vi om samma barn?!? :) ), kan vara lite försiktig och avvaktande om det är en ny grej/lek (arv från Magnus, verkligen inte från mig...hihi), hon verkar ha kommit in mer i barngruppen och älskar sitt dagis. Hemma pratar hon mycket om "kompisarna" och hon vill ju ALLTID gå till dagis och hon vill ju nästan aldrig gå hem. Vad nyttigt det är att få höra hur hon är med andra och jag inser ju att det är här hemma som hon släpper loss och vågar bli arg och ledsen...ganska skönt ändå att hon inte är sådan där. Hon är ju en snäll fin tjej och vanligtvis väldigt hjälpsam och lätt. Agnes har alltid varit duktig på att sysselsätta sig själv och är med på det mesta. Hon tycker allt är kul! Jag och Agnes gillar verkligen Smultronet och jag hoppas verkligen att Emil oxå får gå där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0