Phu vilken dag!

Idag har det inte varit roligt! Nya bilstolen sattes på plats igår men vi glömde ju låta barnen provsitta och reglera bälten. När vi skulle köra till dagis så visade det sig att det inte var helt lätt för Agnes att sitta i stolen. Eftersom vi skulle köra Zacke till bussen först så var det bara att köra dit, parkera där, ut med Agnes och fixa bilstolen. Jag tyckte att jag kollade henne med jämna mellanrum och bad henne stå stilla för bilarna osv men helt plötsligt så var hon 150 m bort och ca 20 m från tågrälsen! Jag skrek "stopp och stanna" men hon bara rusade! Unge!!! Jag fick sätta fart efter och fullkomligt drog henne till bilen sen och jag var väldigt arg. Framme på dagis hade min rädsla lagt sig och jag fick förklara för henne varför hon måste stanna när jag skriker "stopp". När jag hämtade henne så hade hon inte sovit middag och var på ett hiskeligt humör tills hon somnade för natten.
Den här lille gossen har varit ganska lugn idag men nu på kvällen så var han väldigt trött eftersom han sov bara ett pass idag och det var mellan kl 09-11. Jag fattar ingenting. Han brukar sova förmiddag och eftermiddag och ca 45 min/gång. Emil har inte velat äta idag, lite macka, lite köttbulle, lite kyckling och lite katrinplommon. Båda barnen somnade innan halv sju i kväll och de luktade så gott efter badet...jepp, jag lyckades bada dem också innan Magnus kom hem. Nu ska jag kasta mig i badet och jag tror faktiskt att jag ska ta ett glas vin med mig. Den här dagen raderar vi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0