Klossar är kul

Lilla Du vad Du är rolig nu. Trotsen verkar ha tagit en paus och nu är det mest en massa roligt prat och sång. Du hittar på egna texter. Favoritmelodin är "var är tummen" och den kan ju omvandlas till "var är snusen" osv. Du är så lillgammal och väldigt klok. Allt vi säger suger Du åt Dig och sen lyckas Du ofta använda uttrycken i rätt sammanhang. I morse hade Zacke sovmorgon och när han käkat frukost så frågade Du honom helt plötsligt "är du mätt nu, Zacke?"...

De ha så kul tillsammans och Agnes är väldigt snäll mot Emil(oftast). Ibland blir Agnes arg när han river sönder hennes torn eller tar hennes saker men när jag frågar om jag ska ta bort Emil så svarar hon oftast "nej, han kan vara här". Igår busade vi i våra sängar, jag, Agnes och Natta och Agnes gjorde ett megahopp utanför sängen och slog huvudet (baksidan) i nattduksbordet. Jätteledsen och det blev ett ganska djupt jack. När jag satt och torkade och berättade att det kom lite blod så sa Agnes "får åka till doktorn nu" men det behövdes inte. Hon fick ett litet plåster som sitter jättefint i håret nu....hur jag nu ska få av det...
Nu är Du tio månader. Du sover hyfsat bra och sover oftast i Din egen säng. Du säger mammamammma och pappapappappa (fast det var ett tag sedan). Övriga ord är "dä" och jag tror att vi hör ett "tack" ibland. Du pekar ut klockan och lampan och kan göra "shake it". Vinka och klappa händerna är inget för Dig. Pappa är nog favoriten och favoritleksaken är ett gammalt smalt silverlikt armand. Även fjärrkontroller är kul. Du vill inte krypa och är inte alls sugen på att resa Dig upp (även om Du började ta Dig upp i min famn i dag när jag satt på golvet). Du kasar Dig fram på rumpan och lägger jag Dig på magen så ålar Du men Du gillar det inte. Hellre rullar Du runt, runt dit Du ska. Du sover oftast två pass/dag och de kan vara allt från 45 min till 1,5 h. Du är inte så folkskygg längre men är fortfarande rädd för BVC-tanten. Det är enkelt att klippa Dina naglar och Du gillar när jag borstar Dina två små tänder. Ditt humör är hiskeligt och Du går från glad till jättearg på två sekunder. Gåstolen är kul för då tar Du Dig runt på hela ovanvåningen....snabbt....Du gillar fart! Tarzan är spännande och kan Du så drar Du honom i pälsen. TV:n är inte speciellt kul. Mat är ett projekt. Du äter för tillfället macka med smör, korv, köttbullar (ibland), kött, all fruktpuré, cremefraiche, ibland lite burkmat och välling. Du vägrar gröt, pasta, ris, potatis, sås, alla grönsaker, i stort sett all frukt, yoghurt, allt pålägg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0