Växjölekar

Den här bilden är visserligen från en promenad till dagis men idag har det äntligen varit VÅR i luften. Emil vaknade halv sex i morse och sen var det full rulle. Jag tog en skön promenad i skogen och såg tre fjärilar. Magnus förklarade för Agnes att om hon sov middag så skulle vi åka till roliga lekplatsen i Växjö när hon vaknade. Okej, svarade hon och fick väldigt bråttom till sin säng :) När vi fick väcka henne efter nästan två timmar så berömde jag henne för att hon somnat och hon svarade "mamma...jag BLUNDADE!" Åh, vad duktig hon är.
Agnes är för rolig. Hon har börjat viska. Ibland viskar hon så tyst så det hörs inget men hon tycker det är jättespännande. Spännande var även fredagskvällen. Vid sex-tiden ringde det på dörren och då var det två killar i kanske fem-års åldern som frågade om det bodde en tjej här och om hon ville komma ut och leka! Det var Magnus som öppnade och jag tror att han sa att hon nog skulle sova strax. Som tur var så hörde Agnes inte detta för då hade hon ju velat ut och leka. Hon hade fullt upp med ostbågar och film. Hon är för liten för att dra iväg med stora grabbarna!
Igår uppfann jag en ny lek...städleken. När hela vardagsrummet, hallen och köket är fullt med dockvagnar, böcker och alla andra leksaker som Agnes dragit fram så börjar den. Vi började med att städa rosa. Alla saker som hade något rosa på sig fick läggas i den rosa vagnen eller den rosa cykeln. Vi körde varannan gång. När alla rosa saker var upplockade så la vi alla blåa saker i den blåa vagnen. Till slut fick vi dra in allt på Agnes rum. Hon älskade leken...nöjd mamma.

Emil gillar mariekex. Märkliga lilla Emil. Idag åt han 1,5 macka med smör till frukost, lite köttbullar och korv vid nio-tiden, kycklingbitar strax innan ett, kex vid halv fem, nästan en halv burk med mat till 5-6 månaders barn vid sex-tiden och sedan en flaska välling. Några katrinplommon slank oxå ner i morse. Emil gillade att gunga med Agnes på lekplatsen. Bildbevis kommer så småningom.

Kommentarer
Postat av: Sara

Smart städlek, den ska jag använda mig av!

2011-04-11 @ 11:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0