Sömnbrist

De här söta barnen har varit synkade i natt....båda har varit vakna 100 gånger. Agnes somnade framför TV:n i en fåtölj igår innan kl 18! Hon var på ett hiskeligt humör så jag trodde att hon skulle bli sjuk men idag är hon pigg igen. Hon har nog vaknat fem gånger i natt och sovit väldigt oroligt. Emil har också vaknat massor så vid tolv lyfte jag över honom i våra sängar. Där sov han lite bättre men har vaknat flera gånger ändå. Det kan vara magknip. Får bli katrinplommon idag! Dessutom har Emil legat vaken sedan halv fem! Det blev nog sammanlagt fyra timmars sömn i natt. Dusch och kaffe löser det mesta!

Igår var det vägning och mätning för Emil på BVC. Vid tio månaders ålder så är han exakt på kurvan, 74 cm lång och väger 9 570 gram. Jag frågade om hans matvanor och hon tyckte väl att ge honom det han äter. Helt plötsligt så vänder det precis som det gjorde med vällingen. Nu ska jag sluta bry mig om han äter korv två gånger om dagen. En mätt gosse är en glad gosse. Hon hade ganska bra förklaringar på varför han är sen med det mesta...pojke, lillebror, jämför med Agnes som var tidig med allt. Det ligger ju något i det. Han behöver inte flytta på sig eller anstränga sig för mycket för Agnes sysselsätter honom hela dagen och blir han uttråkad så kan han ju bara titta på henne när hon studsar runt och sjunger och dansar. Goa ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0