Utklädnad

Så här såg det ut en morgon. Agnes hittade mina vinterstövlar, min halsduk och min mössa. Klart hon måste ta en närmre titt på mammas grejor...

Allt klär en skönhet...
Till slut kom fallet dock...
Lilla Skrutta. Här är tomt. Jag somnade inte förrän halv tolv! Gick och la mig vid tio och låg sedan och vände och vred på mig. Ingen katt vid fötterna heller. Emil fick testa att sova i Din säng och det gick alldeles utmärkt. Jag var inne och gav honom nappen en gång och sedan fick han mat vid halv fyra. Idag ska jag och Emil till allergimottagningen och sedan ska vi handla några julklappar till...iiih, så kul...med julklappar alltså....
I morse när jag pratade med mormor satt Agnes och drack sockerfri nyponsoppa i sin nya fina morgonrock som hon fått av Mia och Lars! Sedan hörde jag hur hon tiggde till sig en clementin.....allt innan frukost. Igår åt hon kokt korv som hon dippade i bearnaisesås. Blir hon bortskämd, eller? Det är så det ska vara. Hos mormor och morfar ska man få göra sådant som man inte får hemma. Precis som jag fick när jag var liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0