Trots från Er båda!

Unge! Så fin och så envis. Du är ju lika tjurskallig som Din mamma.
Dagen började med att Du kletade fil i ansiktet. Sedan var det projekt påklädning med kan själv och IIIINTE och NEEEJ. Till slut låg Du ner och ville att jag skulle ta på Dig kläderna. Jag var trött, varm och väldigt arg och blev skogstokig och skrek något i stil med att jag var så jäkla trött på att ha de här bråken varje morgon och nu räcker det. Gråt och skrik men till slut en färdig Agnes och en varm Emil med stora förskräckta ögon. Ner med Er i vagnen och ilsket traskande till dagis. Halvvägs säger Du något som låter som "mamma bada" och jag förstår inte. Du upprepar flera gånger och till slut...."mamma PRATA". Du gillade inte att jag var ilsket arg. Jag förklarade att jag fortfarande var arg och ledsen för att vi bråkar varje morgon och inte ville prata alls. Fram till dagis, av med alla kläderna och sedan kom Ingegerd (fröken) och mötte oss. Du traskade in på dagis och Ingegerd frågade om inte Du skulle säga hejdå till mamma och Du svarade bara "nej" och gick vidare. Numera så kramas vi ALLTID. När jag hämtade Dig sedan så hade Du inte jättebrådis för att komma till mig utan satt lugnt kvar inne på dagis (Du brukar ALLTID rusa fram och vara jätteglad när jag kommer). På med kläderna och ner i vagnen och Du var sur. Jag försökte muntra upp Dig men fick bara korta svar som "LUUUTA (sluta) MAMMA". Väl hemma så satt vi och gosade och då frågade jag varför Du inte sa hejdå och kramades i morse. Du svarade bara "mamma inte glad". Vad svarar man på det? Phu....
Du har Din egen trots...vällingtrots. Idag skulle jag vara hård. Klockan 04 fick Du bröstet och sedan var det slut. Vid 07 erbjöds Du gröt men det var örk och väldigt förtvivlad min. Mycket drama och Du sätter i halsen hela tiden. Hungrig Emil när vi gick till dagis men Du somnade. När vi kom hem var Du ännu hungrigare och då erbjöds Du välling och utpumpad mjölk på flaska. Örk och tvi vad Du var ledsen. Till slut somnade Du igen....ännu hungrigare. Jag hängde tvätt och när jag kom upp låg Du vaken helt tyst och tittade. Du var nog i chocktillstånd. Nytt försök med flaskorna och jag testade lite smör i vällingen men det var örk. Till slut tog jag filmjölk i vällingflaskan med smör och då var det lite ok. Kl 13 fick Du bröstet igen. Du åt ju lite och var så söt....och envis. Sedan fick jag även i Dig en halv burk innan vi åkte till Växjö. Tjoho! Du är lite chockad dock....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0