Slaktaren

Lite våldsam?
Idag stannade vi hemma från dagis frivilligt...var och lämnade paketet till fröknarna igår och det går magsjuka där. Inte på Agnes avdelning än men jag tror vi blir hemma! Lille söte Emil har förändrats mycket sista veckan. Hans personlighet visar sig mer och mer och han är ju bara för go'. En kille med humor och som skrattar mycket när det är bara familjen hemma. Han är kramig och är gärna nära och håller fast i mig. Det finns faktiskt en likhet mellan båda barnen....de är oerhört lätta att lägga. Än så länge så bestämmer jag när Emil ska sova. Jag lägger honom i sängen, ger honom nappen och snusen (åh, vad han älskar sin snuse och gnider den mot ansiktet) och sedan somnar han. I morse vid halv fyra när han fått mat så var jag bara tvungen att ha kvar honom i sängen en halvtimme för att ligga och hålla om honom och titta på honom. Fina gossen! Tiden går för fort. Snart tar ni studenten mina ungar!
Idag har jag och Agnes bakat matmuffins. Tänkte käka soppa till lunch så det blir bra tillbehör. Städning är dagens projekt. Jag och Agnes har redan börjat. Det är tråkigt men med positivt tänkande så funkar det (det är såååå skönt när det är färdigt). Städning är nog en av de saker som jag är mest chockad över om jag jämför med mitt tidigare liv (ensam med katt i lägenhet kontra hus, katt, man och fyra barn). Det är alltid stökigt! Saker är aldrig där man förväntar sig att de ska vara och städningsprojekten tar aldrig slut! Om jag bodde själv innan och lämnade en tidning på köksbordet så tog det 2 sekunder att plocka undan det. Nu är vi 6 personer som lämnar spår efter oss hela tiden....och alla dessa leksaker som Agnes strör runt! Det är inget problem utan snarare ett stort förvåningsmoment...för att inte tala om hur mycket tvätt vår familj producerar! Fast det är mysigt att vara många.....
Även Agnes har härjat vid matbordet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0