Pepparkaksbak och julklappar

Så här såg det ut i helgen.
Du gillade dock inte degen (smaken) och kastade den i vasken! Fast det var kul att trycka ner formerna i degen men svårt.
Tur att gulliga storasyster hjälpte Dig!
Så här fina blev våra pepparkakor. Natta gjorde kristyren på dem.
En del av alla julklappar som jag och Magnus höll på med en kväll.
Idag är det jag som börjar bli hostig. F-n vad tråkigt. Det går bara runt, runt. Nu börjar Emil bli frisk från hostan och nu är det min tur. Agnes och Emil är båda förkylda. Vi stannar inne idag och kurerar oss. Jobbigt att vara inne hela dagen men det är för kallt ute helt enkelt. Emil var utan mat från 19-04. Framåt! Han har precis smakat lite macka med prickig korv. Det går inte så bra. Han måste få mikrobitar för annars sätter han i halsen. Gullungen ligger och pratar i sängen när han vaknar och skriker inte. Finns det något mysigare att lyssna på än ett barns jollrande? När han sitter i tripptrappstolen i köket sparkar han alltid med benen så det hörs bank, bank, bank. Han ser ut som en kung i stolen när han lutar sig bakåt och tar bak armarna. Vår lille söte! Idag ska jag och Agnes titta på Madicken och mysa när lillebror somnat. Mina älskade goa ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0