8 h utan mat

Lille godbit. Du sov till kl 03 i natt utan mat...eller sov och sov förresten, jag stoppade nog nappen i Dig 10 gånger men nu är det lika bra att köra på. Ingen mat förrän kl är 03 och så småningom så ska den tidpunkten ändras framåt. Nu äter Du i alla fall inte på 8 timmar på natten! Som Du äter dagtid däremot. Nu slinker det ner en massa gröt till frukost (väldigt mycket äpplemos på gröten dock) och sedan får Du nästan en hel burk på kvällen. Banan funkar inte. Skitäckligt tycker Du. Välling har jag inte testat på några dagar.

Du är världens goaste Emil. Så glad och mysig även om det är lite förtvivlat ibland och då måste Du vara hos mamma HELA tiden. Idag har varit en sådan dag...bära, bära, bära. Du är väldigt förkyld och mår inte riktigt bra så jag tror att det spelar in en hel del.
Storasyster fick en rejäl utskällning idag. Det började med att jag tände värmeljus så vi kunde mysa framför TV:n (julkalender och allt). Sedan fixade jag i köket och efter ett tag kom Agnes och ställde sig i dörren. Hon såg busig ut. Sedan kom det... "Agnes blåste ut ljuset". Jag sa fy och farligt osv (fast det vet hon redan om) och sedan föreslog hon själv att hon skulle gå in på rummet. Efter ett tag kommer hon ut i köket igen och visar sina händer...fullt med stearin!!! Då har ungen varit inne och pillat upp värmeljuset. Jag frågade om det gjorde ont men hon sa nej och sedan skällde jag ordentligt och hotade både med frånvaro av julklappar och snuse. Även denna gång gick hon in på sitt rum och var riktigt ledsen. Sedan såg jag att hon hällt ut fullt med stearin på julduken på bordet och då fick jag skälla på henne igen och berätta att mamma var både arg och ledsen och rädd för att Agnes ska göra sig illa osv. Inga värmeljus på bordet längre. Mitt fel!
Igår blev det julklappsinslagning. Jag och Magnus hade riktigt kul när vi skapade alla våra konstverk (ca 30 st faktiskt...och då var det bara det som JAG har handlat! Nästa helg ska Magnus ut!).
Idag har jag gjort knäck med vaniljsmak. Jag brukar alltid göra med vaniljvisp i stället för grädde. Supergott! Jag har gjort en liten låda med fikagrejor till Agnes dagis. Jag vet inte om man får lov att ge något till fröknarna men jag tycker de är jättebra och Agnes älskar sitt dagis och framför allt sin fröken Lea. De kan också behöva lite uppskattning och få höra hur bra de är så i morgon har Agnes med sig en liten låda med överraskningar till deras tisdags-, onsdags-, torsdag- och fredagsfika. Ett litet paket för varje dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0