Lediga idag

Idag är pappa ledig. Yiippeeee! Just nu sitter Du och pappa nere i källaren och tittar på fåret Shaun. Du och jag började bygga upp tågbanan Du fick i julklapp men Du var så arg och tjurig så jag gav upp efter ett tag.
Syskonen är här. Som Du har längtat...
Du har så roliga uttryck ibland. Igår sa Du helt plötsligt att tomten hos Danne var lite konstig. Jag undrade då varför Du tyckte att tomten var konstig och då svarade Du "Agnes blev lite rädd". Jag berömde Dig för att Du gick fram och hämtade alla julklapparna trots att Du var lite rädd. Det var modigt gjort!
Nu är Du lite förkyld igen! Det går så fort framåt nu. Du har långa fingrar och drar ofta Agnes i håret. Här sitter Du i jeansskjortan som Du fått av Agnes kompis Viktor.
Igår testade vi en ny grej. Gröt till frukost och sedan lite turkisk yoghurt till mellanmål, bröstmjölk, burk vid halv fem och en tallrik gröt vid sju. Bröst halv åtta (fast Du var så mätt och trött så Du somnade ganska fort) och sedan sov Du till fyra. Du vaknade några gånger mellan tolv och två och var lite orolig men nappen och snusen fixade det. Efter matningen vid fyra så somnade Du om och sov till kvart i sju. Lyxigt värre!
Du är så söt och rolig och svarar bra på alla leende. Oftast är Du en liten kelig solstråle. Du gillar giraffen Du fick av Danne och Maria. Du gillar fortfarande inte välling. Jag testar ibland. Just nu drömmer jag om lite rea på lipfish. Jag har tittat läääänge på deras lekdräkter med figurer sydda utanpå dräkten. De är lite dyra så jag hoppades att de skulle rea dem nu men det ser mörkt ut. Någon som har rea-koll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0