Dan före dan före dan före dopparedan

Vår lilla gullunge har det hur bra som helst hos mormor och morfar. Hon äter som en häst där hemma och jag förundras över att hennes matvägran bara har upphört! Som jag kämpade sista veckan för att få i henne mat... I Skåne mumsar hon i sig allt och äter TVÅ mackor till frukost (efter både nyponsoppa och clementinmys i soffan). Idag hade mormor sagt till henne att det var dags att sova och då hade Agnes sagt "Agnes vill se Pippi bara pyttelite till". Jag är ganska övertygad om att hon fick se pyttelite till för vem kan motstå den begäran?!? Danne var där idag och han hade tydligen satt tvättklämmor i håret på henne. Hon gillar morbror Danne och han hade fått kram också.

Lille goding. Vad mysigt det är att få tid med Dig. Det är så kallt ute (minus 20,5! nu) så vi har bara stannat inne idag. Jag har släppt alla måsten (städa kökslådor, rensa i källaren, putsa fönster, lägga ut saker på Blocket/Tradera) och bestämt mig för att bara njuta de här dagarna. Nu är det Du och jag gossen och vi har det så underbart. Vi sjunger, busar, ligger på golvet, kramas, testar leksaker, smörjer in Dig, plaskar i badkaret med mera. Du har så kul och mår så bra av uppmärksamheten. Du pratar och skrattar och är så nöjd. Åh, vad Du är fin.
Det var eksem Du hade så nu är det smörja, smörja, smörja som gäller. Lille gossen vad kramig Du är. Jag är inte riktigt van vid det från Agnes eftersom hon inte började kramas ordentligt förrän hon var mycket äldre. Du gosar in Dig ofta och älskar att lägga Din kind mot min axel och i början så var jag nog mest helt still och bara njöt av Din kärlek. Nu är Du i fasen "jag dyrkar er båda (mamma och pappa)". Jag minns att när Agnes var så liten och gav oss kärleks- och beundranblickar så sa pappa "titta och njut för så mycket som hon älskar Dig nu kommer hon aldrig göra mer" och det stämmer ju. Det är något visst med den där blicken nu och jag vet att det inte dröjer länge förrän jag får blicken "gå bort mamma (får den ofta av Agnes)". Fast jag får ofta kärleksblickar av Agnes med...när hon är på det humöret :)
Så fin och så stor redan. TVÅ år!!! Oj, oj, oj....det går för fort nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0