Hårfön i huvudet...

Igår när jag hängde tvätt hörde jag en duns och sedan ett gallskrik från Dig så jag for upp. Pappa bytte blöja på storasyster och hade lagt Dig på badrumsmattan. När han öppnade skåpet för att ta en blöja så trillade min fön ut som jag lagt jäkligt dumt där och Du fick den i pannan. Stackars Dig! Helt förtvivlad och helt vettskrämd och en bula i pannan. Jag somnade halv nio i soffan igår och när pappa gick och la sig så la han ett täcke över mig. Äntligen lite sömn. Fast sedan höll Du på och snorade från kl 03 till 05. Mat vid 02 (inte ätit sedan kl 19) och sedan sov Du lite innan Du började snora. När jag stoppat nappen i Dig 1 miljon gånger så tog pappa Dig och sög ut snoret. Du somnade ändå inte utan det slutade med att jag satt med Dig i soffan. Du är precis som storasyster....somna i famnen? Aldrig i livet.... Kl 05 gav jag upp och gick in och gav Dig mat igen och då somnade vi båda.

 

Tummen börjar bli en favorit...i munnen. Du har ju lite mer kontroll på den nu när Du är förkyld. Nappen spottar Du ut hela tiden när Du inte får luft pga allt snor och sedan blir Du ledsen. Nu vänder Du Dig runt förresten men det är fortfarande lite jobbigt att vända sig från mage till rygg. Alla saker undersöks väldigt noga och Du känner gärna på våra ansikten. Dina fingrar fascinerar Dig oerhört. Välling? Nähä....aldrig i livet...men vatten ur flaska funkar för tillfället. I morse åt Du lite av Agnes gröt och det gick hyfsat. Jag frågade Agnes om hon skulle ha gröt och hon svarade "Näää mamma, Agnes har precis ätit gröt". Är det inte ett märkligt ordförråd hon har vår lilla gumma? När vi gick till dagis i snöovädret sa hon "Sluta snöa nu!". Agnes tror att hon även har kontroll över vädret (och inte bara över sin mamma och pappa).
Igår när jag satt och ammade så hörde jag hur hon härjade ute i köket. Helt plötsligt skrek hon "mamma...piiiillt vatten" varpå jag svarade att det inte gjorde något men hon kunde ju torka upp det. Sedan såg jag hur hon for rundor. Därefter hörde jag "mamma inte kommma nu!" Jag fick tydligen inte se eländet :) När jag var färdig gick jag ut i köket och Agnes sa "nej mamma". Hon hade försökt hälla upp vatten själv i sitt glas från en vattenflaska och det hade inte gått så bra men hon hade faktiskt torkat upp allting själv! Sedan sa hon "Agnes gå in ummet nu" och började traska mot sitt rum. Jag ropade och sa att hon inte behövde gå in på sitt rum. Alla spiller och det var ju bara vatten men hon skämdes och gick ändå in på sitt rum och stängde dörren. Lilla gumman. Du får inte vara så rädd för att göra fel! Vi har aldrig skällt på Dig när Du har spillt men jag har blivit arg när Du medvetet har hällt ut fil på duken. Jag fick lite ont i hjärtat i alla fall. Sen förklarade jag att hon var jätteduktig som städat så fint och att alla spiller och att hon kanske är för liten för att själv hälla upp vatten i sitt glas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0