Solnedgång och sambons logik

I somras var vi och campade på Öland med klanen Pelz. Jag som älskar solnedgångar och soluppgångar tvingade ner alla en kväll till stranden. Där satt vi och njöt av alla vackra färgerna och ölen smakade lite bättre. Magiskt.
 
 
Kusin Amanda.
 
Kusin Jonathan.
Hör och häpna men jag älskar numera tältlivet. Sol och värme är dock en förutsättning.....och en gigantisk luftmadrass. I september rullar livet på och igår var det fotbollsträning. Idag är skolan stängd så jag är hemma med barnen. Hela förra helgen var jag i Ystad hos Pia och var på så himla gott humör när jag kom hem. Vänner är viktiga. Efter åtta års kaos med småbarnsliv så känner jag att jag äntligen börjar få tid över. Jobbet känns mindre och mindre viktigt och för tillfället är det mest kaos så jag har inte mycket arbetslust kvar. Nu ser jag fram emot att ta föräldraledigt hela nästa sommarlov och att sedan spendera en månad i Thailand med familjen nästa jul. Nästa helg åker jag och Magnus till Gdansk i fyra nätter! Först ska vi dock överleva helgens kalas för Emil. 15 barn kommer hit på lördag för Star Wars kalas. Jag frågade Magnus om han funderat något på lördagens kalas och det hade han. Han tänkte korv i bröd. Tystnad. Det var vad han tänkte. Jag tänker godispåsar, korv i bröd, lekar, dukning och att jag måste komma ihåg att få alla föräldrars telefonnummer osv. Jag har beställt lite Star Wars muggar, Star Wars servetter och Star Wars klistermärken. Jag har även köpt en massa långa skohorn så barnen ska kunna fäktas. Han är för rolig min sambo. Jag vet dock att han hade löst hela kalaset själv. För han kan. Det hade inte blivit på mitt sätt men på hans sätt.
 
I måndagsmorse hörde jag följande konversation mellan Natta och Magnus.
-Pappa, vi har inga flingor, ingen yoghurt och inget bröd.
-Joooodå.
Sedan börjar Magnus gräva i brödlådan.
-Här har du.
Han har hittat ett korvbröd.
-Jag vill inte ha ett korvbröd....
-Nähä....
Magnus fortsätter gräva.
-Här har du ett tacobröd.
Natta granskar det. Luktar.
-Är inte det mögel? 
Natta pekar på en fläck på brödet.
-Nääädå.
Jag lägger mig i och tänker tyst att det är ju själve f-n att bara för att jag är borta en helg så finns det ingen frukost hemma.
-Men Magnus. Natta måste ju ha frukost förstår du väl!
-Jaaaa!!! Men det är hennes ansvar att titta kvällen innan om där är någon frukost och om där inte är någon frukost så ska hon väcka mig när jag har somnat i Emils säng när jag nattar honom.
Den logiken.....
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

hahahaha

2016-09-21 @ 10:45:30
URL: http://nouw.com/nathaliepelz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0