Fisketur med pappa

De här två var i somras iväg och fiskade med pappa. Inte en fisk men helnöjda barn ändå. Agnes tappade ett drag när hon fiskade och Magnus suckade lite och surnade till. En stund senare fiskade hon upp ett annat drag...hahahaha....nöjd Agnes.
 
 
Ekorrhjulet snurrar på och vi har nu ganska fast rutiner för vardagen. Måndagar är det läxläsning, tisdagar har jag och Agnes gympa, onsdag har Emil fotboll och Agnes gympa, torsdagar är det barnkör och röjning hemma. I helgen ska jag till Ystad för att hänga med Pia och det ska bli sååå roligt. Nästa helg ska Emil ha ett Star Wars kalas och igår var han och Magnus iväg och delade ut alla inbjudningskorten. Emil är ibland jättemodig. Igår ringde han på allas dörrar och lämnade inbjudningskortet personligen. Även till alla killarna i nya klassen som han inte känner så bra. Jag hade mammamiddag igår. Magnus hade fixat och gjort fint på altanen. Han kan min Magnus. Jag tror att vi ska försöka komma iväg varje höst. Det är så skönt och välbehövligt att komma iväg själva några dagar mitt i ekorrhjulet. Om två veckor blir det 4 nätter i Gdansk. 
 
 
Den här söte trotsar mycket nu. En morgonen bad jag honom borsta tänderna och det ville han inte. Jag hotade med att stänga av playstation och gick mot spelet. I ren panik skrek Emil:
-Din jävlafuckyoumammajävel.
Tystnad.
Agnes tittade på mig. Agnes tittade på honom och sedan sa hon:
-Näääää Emil. Så säger man verkligen inte till sin mamma. Mamma, det här måste få konsekvenser. Jag tycker nog att hon kan få vara utan sitt playstation i en vecka eller nå't....
 
 
 
 
Hon är så klok vår tjej och så pratglad. Munnen går i ett på henne och på riktigt så förstår jag inte hur hon hinner andas. Men, hon har ett gott hjärta och det är viktigt. 
 
 
Barnens senaste roliga kommentarer:
 
Vid lunchen en dag så diskuterade vi begreppet vegetarian och barnen tittade skeptiskt på min sojakorv. 
-Det finns olika sorters vegetarianer, sa mamman. Vissa äter inte fisk. Vissa äter inte ägg. Vissa dricker inte mjölk eftersom mjölken kommer från kossorna. Det finns inga regler liksom..
-Då vill jag bli pizzavegetarian, sa gossen som hatar pizza.
 
Nattning med 8-åringen.
-Vad vet du egentligen om hur en bäbis blir till?
-Jag vet allt, mamma.
-Vaddå allt?
-Ja, det där med ägget och s och s.
-S och S?!?
-Men mamma! Snippan och snoppen. Det heter inte nopplan som ni har lärt mig. Ingen säger nopplan.
-Hur har du lärt dig det där då?
-Pappa berättade allt när vi käkade middag. Jag gick i ettan då.
-Jaha. Allt?
-Ja, du vet hur han är. Jag försökte få tyst på honom men när han väl börjat så går det inte att få stopp på honom....
HAAAHAHHHAAAHAAA.
-Så du tror inte längre på det där att du gjorde småspik i pappas stortå innan du kom in i min mage?
-Nej. Och du mamma, det heter inte kisse. Det finns inget som heter kissen.
-Kissen? Menar du nopplan eller förlåt snippan nu?
-Eh, nej. Kissen som i katt. Ni brukar säga kissen till katter. Det heter inte så.
-Jo, det heter så. I Skåne. Ibland heter snippan kissen oxå. Tokigt det blir när man säger klappa kissen....
GEMENSAMT ASGARV. 
Min dotter har verkligen min humor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0