Paus och hur barn blir till

Oj, vad länge sedan det känns. Vinterkläder, grillplatsen, värma sig vid brasan och njuta av varm korv och varmt kaffe. Grillplatsen är vårt andrum. Egentligen borde vi åka dit i maj eftersom det alltid är fullt kaos i maj/juni med sommaravslutningar, födelsedagar, vårfix och allt annat. Helt plötsligt ser man alla skit :)
 
Emil trotsar på sitt sätt. Han svär och är arg och ledsen. Agnes var arg och skrek. Jobbigt för både dem och oss oavsett vilket. Emil är väldigt mammig för tillfället och jag bugar och tackar eftersom pappa alltid varit nr 1. Nu vill han att jag ska hämta på dagis och igår berättade personalen att han varit så glad för att mamma skulle hämta igår. Emil vill att jag ska natta honom och han vill veta exakt vilken tid jag kommer hem varje dag. Han hatar mina Kristianstaddagar. Han sover fortfarande i våra sängar ibland och det känns bra. Jag älskar att känna barnens små mjuka varma gosiga kroppar i min säng. Finns det något bättre sätt att vakna på än att ligga och titta på ett sovande barn?
 
Min fina Magnus. För tillfället är det mycket målning på schemat. 
 
 
 
Lite bus går alltid hem. Den här tjejen är så full av energi och av bus så hon nästan spricker ibland.
 
 
 
 
Agnes hade funderingar en kväll. Hon frågade mig vad det betyder (och så visade hon) när man gör en cirkel med tummen och pekfingret och sedan stoppar in andra pekfingret i den...
Jag svarade:
-Vet inte...
Sedan såg jag hennes min och hon förstod att jag förstod så då ändrade jag till:
-Om du säger vem som gör så så ska jag berätta vad det betyder.
-Det är killarna i klassen.
-Okej, det betyder....sex.
Helt förvirrad min från Agnes som bara förknippar ordet sex med en siffra.
-Men vad betyder sex då?
-Eeeh, det är när en mamma och pappa pussas och kramas lite extra.
Ännu mer förvirrat.
-Agnes vet du hur ett barn blir till?
-Jaaa! Flickor har en snippa, pojkar har en snopp. Sedan möts (gullig beskrivning) dem och då börjar sparvarna (!) tävla mot ägget. Den snabbaste sparven vinner och när den kommer till ägget så börjar det växa en bäbis. Efter nio månader är bäbisen färdig och då kommer den ut.
-Vet du var den kommer ut?
-Ja. Vi har ett hål som vi bajsar med, ett hål som vi kissar med och sedan ett hål där emellan. Ur det lilla hålet kommer den jättestora bäbisen. Det måste göra skiiiiiiiitont! Vilken tur du hade mamma eftersom de skärde i din mage istället.
-Fast jag har ju ett ärr istället.
-Får man jättemycket bedövning när bäbisen ska komma ut?
-Ja, fast det gör jätteont ändå men alla säger att de glömmer det när de får se sin lilla bäbis.
Stora ögon och mycket tankar.
Hon har rätt bra koll ändå min gumma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0