Kyrkhäng och syskonsömn

Igår hade vi det lite stressigt och jag hann inte riktigt natta barnen så de löste det själva. Agnes vill gärna sova med lillebror och igår nöjde han sig med det. I morse när jag steg upp låg de tillsammans och kollade på Emils surfplatta. Agnes var så nöjd över att få sova hos Emil. Hon är så rädd om sin lillebror.
 
Igår var det avslutning med kören i kyrkan. Åh, så duktiga de är i kören. Jättemysigt och de har jättekul. De visade bilder från deras körresa till Kalmar. Körledarna är superduktiga.
 
Jag hade avslutningssamtal på Emils dagis igår. Det känns sorgligt att snart inte ha ett dagisbarn längre. Hur gick det här till? Emil ringde mig på jobbet eftersom vi skulle hinna prata om förskolan innan jag hade samtalet.
-Mamma, jag gillar dagis och jag älskar mina fröknar. Jag gillar att bygga med lego och att vara i sandlådan. Jag gillar maten. Jättemycket (jo, tack, jag vet att han gillar maten eftersom han en dag frågade mig om jag inte kunde fråga Kicki i köket efter recept....det gäller att inte ta det personligt).
-Emil, hur har du det på morgonen. Tar fröknarna emot dig när du kommer och så?
-Mamma, jag är en lite fegis på morgonen och vågar inte säga något men typ klockan åtta börjar jag prata med fröknarna.
Maggan skrattade jättemycket när jag berättade det men hon höll med. Han brukar vara lite för sig själv första timmen men sedan drar han igång. Emil är en omtyckt gosse och det är många som vill vara kompis med honom. När hon hade pratat med Emil så hade han sagt att han bara bråkar med Agnes (VI VET!!). Jag tror nog att han bråkar annars också eftersom jag hör att han inte alltid är så snäll till sina kompisar hemma... 
 
Emil har förändrats jättemycket sista året. Han pratar mer och har mer humör. Samtidigt så har han blivit väldigt mammig och vill ha pussar och kramar av mig hela tiden, och det är klart han får!
 
Fina tjejer i kyrkan!
 
Kören. Så uppspelta och fnissiga. Underbart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0