Handpåläggning, döden och hjälpredor samt bilder från Malmö (del 2)

I helgen blev det en tur till Skåne. Vackra, vackra Skåne med gula fält och glador i luften. I fredags var vi i stugan och på lördagen var vi i Ystad. Först hos pappa och sedan firade vi Miras konfirmation. Små barnen var hos mormor och morfar hela lördagen så det var bara jag, Magnus och Natta i Ystad. Konfirmationen var nog den bästa jag varit på faktiskt. En cool präst som pratade till ungdomarna på ett realistiskt sätt. Det kändes som om hon verkligen hade engagerat sig i ungdomarna och att samtalen inte bara handlat om Gud. Jag fick i alla fall gå fram och genomföra en "handpåläggning" på Mira. Det gick ju bra... Efter konfirmationen åt vi världens godaste mat (som vanligt) som Pia fixat och det var roligt att träffa alla! Vi körde hem på lördagskvällen eftersom barnen hade fotbollsfotografering på söndagen. 
 
Oliver på lekplats i Malmö. 
Lillebror och Maria.
 
 Lillkusinen Nicke.
 
Moster Bibbi. Barnkärare människa får man leta efter.
 
Söta Lovisa.
 
Petra (som är skitsnygg i kort hår också).
 
Igår fick Agnes lära sig göra spagetti och köttfärssås (vegetarisk färs) och det klarade hon galant. Emil lärde sig koka kaffe och lämnade stolt en mugg kaffe till pappa när han stod och tvättade husfasaden. I morse rusade Emil upp och gjorde kaffe till oss. De kan de små liven....
Kusinerna (Agnes, Emil och Tyra)-
 
Agnes pratade Gud med mig en kväll.
-Mamma, jag tror inte på det där att Gud skapade jorden. Jag tror på Big Bang i stället.
-Okej.
-Det låter ju konstigt om Gud skulle gjort hela den här jorden.
-Mmmm. Han måste ju vara världens sämsta Gud om han skapar en hel jord och sedan låter han det vara så varmt och fattigt på vissa ställen så barn svälter ihjäl och sedan bryr han sig inte så mycket om krig och så. Kass Gud faktiskt.
Agnes fick världens största ögon....
-Men mamma!!! Tänk om Han hör dig! Då hamnar du i helvetet!!
-Vet du, det är helt okej om jag hamnar där nere. Där är det säkert varmt och skönt och antagligen mycket roligare än där uppe. Där nere får man nog hitta på en massa bus och så...
-Mamma!! Nu pratar vi inte mer om det för då kan jag inte somna.
 
Hon är inte helt säker på vad hon tror helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0