Hål i öronen

Så blev det äntligen dags för vår modiga Agnes att få hål i öronen. Det hela skedde på Apoteket i Kristianstad och Agnes med hennes entourage var fulla av förväntan. Emil var mest rädd och vågade inte titta. JävlaJenny tog hand om Emil varpå Agnes väste fram:
-Jävlajenny, om du inte kommer hit och tittar nu när jag får hål i öronen så dödar jag dig...
Mormor hejade på och hade stora plånboken med sig till sina bortskämda barnbarn. Jag var mest orolig och frågade om hon inte skulle hålla mig i handen varpå Agnes svarade:
-Jag är ingen bäbis heller....
 
Nu smäller det! Två skott. Emil vågade titta på pistolerna. Efteråt frågade kvinnan Emil om han också ville ha hål i öronen och han såg helt förskräckt ut. Där sparade vi den piercingen i framtiden. Han kommer aldrig vilja göra hål någonstans på sin kropp!
 
Sjukt stolt och lite förvånad över att det gjorde så ont som det gjorde. Nu ska vi bara tvätta och hålla det rent i SEX VECKOR. Det här är Sveriges coolaste tjej. Hon är 100 % allt. Det är aldrig lagom. Ingen är så omtänksam som Agnes (hennes storasyster i och för sig) och hon gör allt för sin lillebror. I lördags var hon så ledsen. Jag gjorde rent hennes öron och det gjorde lite ont så hon blev ledsen. När hon skulle somna så var hon fortfarande ledsen och då hade Emil skrattat åt henne. Jag tror att han lite nervösskrattar för han vet inte hur han ska trösta henne. Jag hade Agnes i mitt knä och bara kramade och kramade henne medan tårarna sprutade och då kom allt.
-Varför skrattar Emil? Varför köper inte han någon present till mig men jag köper massor till honom? Varför får han låna pengar av mig men jag får aldrig låna av honom? Varför, varför, varför? 
Vad svarar man? Agnes gör allt för sin lillebror och hon är så rädd om honom. Hon är väldigt retig också men hon vill alltid att han ska vara glad och må bra. Emil är också rädd om Agnes men det kommer inte fram om hon ser det. Det kan mer vara när jag blir arg och då säger han lite tyst "skäll inte på Agnes mamma". Han bryr sig men har inte samma behov av att vara snäll eller dela med sig. Agnes hjälper Emil att städa på hans rum, hon fixar picnic till honom och hon leker hans lekar för att vara snäll.
Jag svarade till slut:
-Det är inte snällt att skratta när någon är ledsen och till slut kommer någon bli jättearg och klippa till honom när han gör så. Han kommer att lära sig det nu när han ska börja skolan....
Emils öron växte. Jag var helt opedagogisk och Agnes stannade upp i gråtandet. Jag blinkade med ett öga till henne för att hon skulle förstå att jag skojade och bara skrämde Emil lite.
-Mamma, jag såg att du blinkade. Det är inte snällt att göra så mot Emil!
Suck....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0