Stockholmshelg med Mini

Ja, då bar det iväg till slut. Jag och Emil tog tåget till Stockholm och äntligen fick jag träffa Sussie. Det känns som en evighet sedan vi träffades. Emil var full av förväntan och var nöjd med att åka tåg i några timmar. Han missade hela vackra Sverige och valde att fokusera på sin surfplatta i stället.... Sussie mötte oss på stationen och sedan tog vi tunnelbana och buss hem till henne vid vackra Liljeholmen. När Sussie öppnade dörren till sin två (som är stor med Stockholmsmått) utbrast Emil "oj, vad liten". Han gick och öppnade alla dörrar till förråd och klädkammare och förväntade sig nog fler rum. Men, när vi åkte hem från Stockholm sa han "mamma, jag älskade Sussies lägenhet". Visst är där fint och sedan tror jag att han tyckte det var lite mysigt att sitta tillsammans hela tiden och att sova i vardagsrummet på luftmadrass med mamma.
 
På lördagen åkte vi till Sussies jobb och hämtade Siri som är lika gammal som Emil. De hittade varandra omedelbart och hade jättekul på Tekniska museet. Här mäter de sin puls!
Här målar Emils med ögonen. Tekniska var verkligen superroligt och vi hade kunnat vara där i många fler timmar. Vi hann inte med alla utställningarna. Där var roliga saker för barnen att testa på. 
Byggarbetarna. 
Vi var nere och tittade på en utställning om gruvor. När vi kom upp så stod han där, Bumblebee. Emil blev hyfsat imponerad. 
 
Emil testar att köra flygplan.
 
Vi käkade pannkakor och kollade 4d bio där stolarna gungade och det blåste kall luft på oss. Barnen satt och försökte fånga figurerna som fanns i luften.
 
 
Klart man ska hänga på Plattan när man är fem år. 
Emil sjöng hela helgen "för vi ska bada nakna på Sergels torg..." men det får han vänta lite med.
 
 
På lördagskvällen gick vi och käkade på Koh Phangan. Superhäftigt med en massa tuktuk och lampor och små broar. I golvet går det små "bäckar" där det simmar fiskar (vilket barnen älskar) och sedan blir det plötsligt mörkt och då kommer det en åskskur. Emil åt....ris. Han är sjukt tråkig med maten för tillfället. Enligt Emil ska jag prata med mattanten på hans dagis så jag lär mig göra maten som henne.....hepp. Det gäller att inte ta det personligt.
 
Har jag nämnt att Emil har börjat visa humör? 
 
 
På söndagen åkte vi ut till ett Akvarium och tittade på fiskar. Lugnt och skönt.
 
På måndagen åkte vi tåget hem. Swisch så var helgen förbi. Alltid lite sorgligt att åka ifrån sina kompisar och jag tycker att det är skittråkigt att vi är så utspridda (Stockholm, Hovmantorp, Ibiza och Ystad). 
 
Emil tyckte att det roligaste var tunnelbanan, bussen, tåget, hissen och alla rulltrappor. Varför anstränga sig?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0