Vårt ställe

I lördags utflyktade vi. Det blev en tur till "vår" grillplats. När vi berättade det för barnen på förmiddagen skrek de "JAAAAAA!". Det är så roligt att Natta också följer med. Det blev tre timmar utomhus med korvgrillning och barnen hade en massa projekt. Naturen är bästa lekplatsen och det blir inte osams när vi är utomhus enbart familjen. Bråket sparade de till bilfärden hem....suck. Agnes är väldigt bråkig och tvärtemot och samtidigt jättegullig. Där är sällan något mellanläge. I söndags gjorde hon kaffe på sängen till mig och Magnus.
 
 
 
Skönt att bara få vara. 
 
Och att få tid att prata i lugn och ro.
 
Klättra på stenar och kasta pinnar i vattnet.
 
Busa med storasyster.
 
 
Viktigt projekt det där med stenarna. De samlades och flyttades till deras hem. Det var en mamma/pappa/barn lek en lååång stund.
 
Fina, fina Natta.
 
Han tröttnar aldrig på att kasta sten i vattnet.
 
Agnes gjorde egna fiskespö och fiskade.
 
En lång härlig dag. Söndagen blev däremot bara kaos. Agnes var på ett hiskeligt humör och jag var på ett hiskeligt humör. Emil var på kalas hos Noel och bröt ihop några gånger innan eftersom han skulle vara utklädd och stökade med vad han skulle vara utklädd till. Till slut blev det Iron Man och då var batterierna i masken slut men Magnus fixade det. Jag åkte in till Lessebo och gick på Loppis för att få lite lugn och ro. Magnus tvättade bilarna. 
 
Igår blev barnen äntligen klippta. Först hämtade Magnus barnen på dagis och fritids. Sedan for han in till Växjö och fick dem klippta. Emil grät men det gick bra till slut. Agnes fick en borste och var jättenöjd. Därefter blev det snabbt tillbaka till tandläkaren eftersom Agnes skulle laga två hål. Hon var jätteduktig! Agnes berättade att hon var nervös innan hon gick in eftersom kompisarna hade sagt att det gör jätteont att laga en tand men väl där så var hon superduktig. Hon satt så fint i stolen och fick två bedövningssprutor. Tandläkaren sa att hon skulle vifta med handen om hon ville säga något.
Vift, vift,
- Gör det ont?
- Jaaa.
- Då väntar vi lite.
Vift, vift.
- Gör det ont?
- Nä, men det kittlar.
- Okej. Men du kan kanske vifta om det gör ont :)
 
Magnus jobbade i natt och jag hade lämning av barn i morse. Alla kläder läggs fram dagen innan och jag hann fixa mig själv innan jag väckte barnen. Väckte dem i god tid. Jag hade tänt ljus hemma vilket de uppskattade. När kläderna var på fick de se på TV och äta macka medan jag letade fram ytterkläder och mössor. Jag fick skrapa bilen i morse! Det blev en lugn morgon trots allt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0