Malmö och kusinhäng

Då var den äntligen här. Helgen utan barn. Får man längta efter en helg utan barn. Jepp, det får man. Den gick så himla fort och plötsligt stod de och drog i mina byxor, skrek dumma mamma och allt var vardag igen. Vi åkte ner i fredags och lämnade barnen hos mamma och Anders. De hade en toppenfredag med taco, Idol, sagoläsning och godis. Jag och Magnus var ute och käkade och tog sedan en öl på Lilla Torg. På lördagen åkte barnen tidigt till lillebror eftersom de längtade efter sina "kusiner". Först fick de bada i mormor och morfars stora badkar och sedan blev det bus en hel dag med Oliver och Tyra. Jag och Magnus cyklade drygt två mil i Malmö med min kusin Patrik som guide och hade en riktigt härlig lördag. På kvällen blev det käk, en tur upp till skybaren på Malmö Live, drink på Lilla torg och sedan återhämtning på hotellet. På söndagen åkte vi till Emporia och shoppade. 
 
 
Barnen var hela lördagen hos Danne och Maria och på kvällen hade Maria födelsedagskalas. När mormor och morfar skulle åka hem ville Agnes stanna hos Oliver. Det gick bra. Då ville Emil stanna hos Tyra. Det gick också bra. Han är kär i Tyra. Tyra lät honom låna Bosse när de skulle sova. Vilka söta barn de är. De ville inte åka hem till mormor och morfar på söndagen heller utan stannade kvar och åt pannkakor och sedan blev det bio i Kristianstad med kusinerna, Danne, Maria, morfar och mormor. De umgicks alltså i nästan 30 h och det funkar jättebra. Skönt. Fyra fina barn. 
 
 
Det här gör vi om!
 
Idag väntar utvecklingssamtal med Agnes och gympa för Emil. I morgon ska jag äntligen kolla blodvärde och blodtryck eftersom jag är konstant trött och väldigt yr. I övermorgon ska jag kolla synen eftersom det känns som om jag har fått katastrofal syn de senaste månaderna! Efter alla dessa ålderskrämpor ska jag unna mig klippning och färgning på torsdag. Det är ju bara sex månader sedan jag klippte mig..... :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0