Emil har studs

 
Igår hade jag och Emil svärdfight. Helt plötsligt hoppade han upp och ner och fram och tillbaka och sa:
- Det är jättemycket studs i den här vovven.
Var får han allt ifrån? Jag bröt ihop av skratt och fick lägga undan svärdet. 
Nu är hösten här. Idag var det en riktig höstdag med kall luft och strålande sol. Träden börjar få fina färger. Jag älskar hösten. 
Annars är jag mest trött. Mycket funderingar. Ett jobbyte hade inte varit fel. Var ska vi bo? Vill vi bo här hela livet? När och var ska vi flytta i så fall? Jag saknar Skåne men jobben finns i Malmö. Jag vill inte lägga timmar på pendling. Jag har en fantasi om att vi ska flytta ner och träffa familjen mer men det blir inte mer om vi flyttar eftersom vi troligtvis ändå kommer bo drygt en timme från familjen. Är det lönt att flytta då och för vems skull flyttar vi i så fall? Barnen kan inte få det bättre än vad de har det nu. Hovmantorp är jättebra för barn. Emil börjar ta för sig och har blivit en riktig snackemoster. Om vi flyttar till Malmö/Lund så hur kommer det påverka dem. Vi kommer ju fortfarande inte ha någon att ringa om vi vill gå på föräldramötet båda två, eller om det kör ihop sig på jobbet. Två timmar eller en timme bort. Det är inte så stor skillnad. Jag får nog lägga undan funderingarna några år. Jag och Magnus kommer inte bo här när barnen flyttar hemifrån i alla fall....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0