Lite bilder från vår Skånetur

Emil grät och grät och skakade av rädsla men till slut fick Jävlajenny klippa lite i hans hår precis vid öronen. Det bättrade på "frisyren" lite men även övrigt hår behöver klippas. Han är så rädd, vår Emil. Nu ska han ha långt hår och tror att då slipper man saxen men nähädu.
 
 
 
I stugan var det så varmt så varmt så även katterna behövde svalkas. Det hjälpte gärna Emil till med.
 
 
Och i vattnet så var det kallt så kallt. Första kvällen när vi kom ner så badade barnen och Danne och det var ca 12 grader i vattnet. Några dagar senare badade jag också och då var det nog 17 grader i vattnet. Då simmade Agnes.... Havet. Inget är vackrare än havet men det är fasiken så mycket varmare i vår bruna sjö.
 
Längtan efter barnen är olidlig. Det har varit långa dagar på jobbet och en kväll var jag på AW och igår var de inte hemma förrän sent. Nu vill jag bara få tid med barnen. Se dem. Ekorrhjulet snurrar vidare.
 
För några veckor sedan så jobbade Magnus och Emil fick pappalängtan.
- Jag längtar efter pappa.
- Jag vet. Han längtar efter dig med. Jag kan ju natta dig.
- Jag älskar pappa mest.
Aj.
Agnes fick stora ögon!
- Men Emil. Det är helt ok att älska pappa mest och längta men man säger inte så. Då blir jag ju ledsen. 
Tystnad.
- Jag älskar bara pappa pyttelite mer, mamma!
Jo, nu kändes det ju bättre......
Sedan kom storasyster Agnes in i bilden och skulle släta över det hela.
- Men mamma, du förstår väl att han säger så för att det ALLTID är pappa som är hemma med oss och alltid pappa som hämtar oss och lämnar oss och gör frukost och mat och så. Det är bara därför han känner så.
Tack Agnes...tack...bara vrid om kniven :)
 
Det är dags för den här mamman att jobba mindre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0