Mjuke

Den här lille mjuke har blivit den lille arge. Oj, vilket humör han har. I helgen åkte Magnus med barnen till Diö och firade farmor som fyllde år. Jag hade bokklubben hemma hos mig och vi hade det jättetrevligt. Däremot så kunde jag inte somna på kvällen sedan. Jag är så mörkrädd och tycker att det är riktigt otäckt eftersom det vid några tillfällen har knackat på ytterdörren. När Magnus och barnen skulle åka så Emil "mamma, jag kommer längta efter dig". Är han go' eller?
 
Agnes är jättemysig och mjuk och kramas mycket mer än hon gjort tidigare. Hon är fortfarande 100% arg och skriker rakt ut, smäller med saker osv. I söndags skrek hon "jag är så arg så jag vill slå sönder något". Jag förstår precis hur hon känner. Vi håller på och tjafsar mycket om att kunna lite på och att ta ansvar. Ej att förväxlas med att vara duktig. Agnes är "duktig" hela tiden och bäddar sängen osv och jag påpekar hela tiden att hon inte behöver vara så duktig. Däremot så är hon inte helt pålitlig. Säger vi till henne att hon inte får ta med sig mobilen till skolan så kan hon ändå smyga ner den i skolväskan. Om hon får spola upp badvatten så spolar hon upp till kanten trots att hon inte får ha så mycket vatten. Vilda diskussioner igår! Hon är helt fantastisk vår tjej men jag känner att jag behöver jobba med hennes självkänsla. Goa ungar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0