Magsjuka

 
I söndags badade jag och Agnes här hemma i badkaret. På kvällen fick hon feber och jag var hemma med henne igår. Strax efter lunch kaskadkräktes hon när hon ätit en tugga på en pannkaka. Jag har sovit med henne i två nätter. Om inte jag blir magsjuk så är jag immun. Nu går jag mest här hemma och väntar...
 
Helgen var lugn och skön. I fredags var jag i Malmö med jobbet och var inte hemma förrän efter kl 21. På lördagen promenerade jag och Magnus och sedan kom Ebba hit och lekte med Agnes. De lekte i några timmar och hade hur kul som helst. På eftermiddagen körde vi till Kalmar och köpte resväskor på Netonnet. Det ryms 138 liter!
 
 
 
 
Agnes fick en från Rusta som rymmer 114 liter.
 
 
 
 
 
 Emil nöjde sig med att vara utan resväska (vi har en väska till honom här hemma) eftersom han är helt övertygad om att han inte ska med till Thailand. Han börjar dock fundera över vem som ska passa honom men kom fram till att alla åker ju med till Thailand och då konstaterade han:
- Jaha, ja jag får väl vara hemma själv då....
 
Idag är det dags för sprutor. Agnes får jag boka om till en ny tid men Magnus, Natta och Emil ska få sina första sprutor idag. Emil ska INTE få reda på att han ska få en spruta till om ett halvår.... Jag hade bokat tid till mig själv i Växjö i morgon men den får jag också boka om. Det är tydligen 48 timmar efter sista kräkningen innan man slutar smitta. 
 
Agnes har varit otroligt gosig hela helgen och jag hoppas att hennes trots har lagt sig. Hon är kramig och mjuk och det är helt underbart att få tillbaka sin gosiga tjej. Nu har däremot Emil dragit igång och han är väldigt, väldigt arg och smäller med sin dörr minst en gång/dag. Hans favorituttryck när han är arg är "äckel". Det låter inte så trevligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0