En dag vid stranden

När vi var i Skåne så hade vi några härliga dagar vid havet. Jag älskar känslan av att närma sig havet och känna hur vinden tar i, höra vågorna och känna doften. Helt plötsligt ser man det oändliga havet och imponeras av krafterna. Barnen gillar att kasta i stenar och pinnar och att härja nere på stranden.
 
Idag har jag och Magnus varit ute och promnerat tillsammans. Helt ljuvligt. Kallt och blåsigt men skönt med frisk luft. Agnes är hos Alma och grannpojken Elis härjar med Emil. Igår hade vi Alma här hemma och Emil var på kalas hos Abbe. När vi gick hem därifrån så gick Emils godispåse sönder och alla godisarna trillade ut på gatan. Stackars lille gossen. Han är för rolig. I morse frågade jag honom när han ska börja sova i sin egen säng eftersom vi inte minns sist Emil sov i sin egen säng. 
-När jag fyller 6 år.
Det säger han eftersom Agnes är 6 år och han gillar inte att hon sover i våra sängar för det ska ju bara han göra :)
 
Jag har köpt mig en ny telefon, en sony z3. Jag köpte den i Sveriges sämsta telenorbutik. Först kunde de inte hjälpa mig med att sätta på skyddet på glaset och sedan frågade jag om de hade ett skal till och då köpte jag det. När jag kom hem skulle jag sätta på skalet och då var det till en helt annan mobil. När Magnus skulle sätta i simkortet så passade inte det i min nya mobil TROTS att jag frågade i butiken om det bara var att flytta över simkortet. Magnus åkte dit dagen efter och då klippte de till mitt simkort, kompenserade inte på något vis för att de gett mig fel skal eller gett mig fel simkort och de kunde fortfarande inte sätta på ett skydd på glaset. När Magnus kom hem så visade det sig att de hade petat in mitt simkort i minneskortshålet! Till slut fick Magnus ut det och då visade det sig att då passade mitt simkort fortfarande inte i telefonen men Magnus lyckades klippa till det. Pinsamt! Jag kommer aldrig mer handla något i den butiken.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0