Ännu en dag på stranden

 
 Vad härligt det är att traska nere vid havet när solen skiner och det trots allt är kyligt i luften.
 
Så mycket spring i benen. Agnes är jätteglad och jättearg och jätteledsen och jättetrött och jättepigg. Det är alltid "all in". Det känns som om jag och Agnes tjafsar jättemycket men ändå så vet vi var vi har varandra och hon kan vara ganska kramig till mig. Magnus får kämpa mycket mer när det gäller Agnes. Fast jag är övertygad om att det ger resultat. I helgen har det varit mycket jag och Emil eftersom han har varit krasslig. Magnus och Agnes fick egentid och i lördags så såg jag hur hon plötsligt gick bort och kramade Magnus och berättade hur mycket hon älskade honom. Det värmde i hjärtat. Hon är en fin tjej som är väldigt arg men som ändå behöver mycket uppmärksamhet, aktivitet, beröm och kärlek. 
 
Eftersom Emil fortfarande var hostig så stannade han och jag hemma i söndags medan Magnus och Agnes åkte till Diö och hälsade på farmor och farfar. Emil och jag hade en slapp dag i sängen, vi spelade lite kort, busade, kollade på TV, målade med vattenfärger, skrev ord och bara umgicks. Han har mycket funderingar. En dag sa han:
- Mamma, varför finns det inte bara en knapp på väggen som man trycker på och så har man redan borstat tänderna?
Det är mycket "håll struten" och han ska absolut inte följa med till Thailand för han tänker inte få någon spruta. 
Emil är riktigt duktig på att läsa och kan alla bokstäverna. Hur ska han annars kunna söka efter Ben 10 på datorn? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0