Det här med klippning

 
Igår åkte Magnus in till Växjö med Emil. Det var dags för klippning. Hans hår hänger ner i ögonen. När det var Emils tur hos frisören så bröt han ihop totalt. Illskrek och slängde med huvudet så Magnus fick åka hem igen. Vad trött jag blir. Detta är en typiskt Emil grej. Helt plötsligt blir han jätterädd för något och då finns det inga mutor och inga hot som kan få honom att ändra sig. Men söt är han. Även om hans hår är alldeles rufsigt.
 
Magnus jobbade i natt och jag hade både Agnes och Emil i sängen. Emil ligger där varje natt men Agnes passade på att komma in nu när hon visste att där fanns plats. Det blev lite bråk om vem som skulle ligga i mitten men det löste sig till slut. I morse sa Emil:
- Mamma, när man är sex år så ska man verkligen inte sova i sin mammas och pappas säng..
- Jo, det får man göra om man vill.
- Nähä...inte när man är sex år.
Suck...han var inte nöjd med att dela min och Magnus säng med Agnes. Vi får väl se när han är sex år...
 
Agnes var seg i morse och när jag gick in för att väcka henne så var hon jättetrött. Hon konstaterade "varför är det alltid tvärtom mamma? När jag ska gå till skolan då är jag jättetrött men när jag är ledig då är jag jättepigg och vaknar tidigt?". Ja, det kan man verkligen undra....
 
Snart är vi långlediga tillsammans och det ska bli såååå skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0