Lekstund

 
Idag har vi varit hos Julia och Emma och lekt. Emil och Julia går på samma avdelning och började leka omedelbart medan Emma och Agnes drog på det en stund, men sedan kom de också igång. Emil och Julia lekte att Emil var sjuk och jag hörde hur Emil låtsasringde till doktorn och berättade att han hade ont i huvudet :)
 
 
Vilka stora härliga rum tjejerna hade! Vi fikade och hade några sköna timmar där hemma medan pappa fick sova en stund efter två nattpass. Nu har Magnus och jag semester...eller han ska jobba nästa fredag också men sedan får vi nog en vecka tillsammans.
 
Den här gosiga tjejen passar på att sova i Magnus säng när han jobbar natt. Hon brukar dock somna i sin egen säng och igår ville hon att jag skulle ligga hos henne en stund. Agnes vände sig mot mig och ville ligga och prata lite. Sedan blev hon lite fnissig och generad och undrade:
- Mamma.....tror du att du och jag kan gifta oss när jag blir stor?
- Men Agnes det kan vi inte för....
- Du har ju sagt att två flickor kan gifta sig!!!!
- Ja, men mamma och barn brukar inte gifta sig och inte syskon heller!
- Vem ska Natta gifta sig med?
- Jag vet inte. Hon har inte träffat honom än.
- Eller hon (henne) mamma....hon kanske träffar en flicka ju.
 
Foto: Tingsryds marknad....Foto: Finaste tjejerna.
Igår var vi på Tingsryds marknad. Tjatiga och gnälliga barn (Agnes och Emil) men det var skönt att komma ut en stund och lufta oss i regnet. Karuseller går alltid hem.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0