Helgen i bilder

 
Snipp, snapp, snut så var helgen slut.
 
Lördag kl 07.30 påbörjade jag utrensning av barnens rum. Kl 13.00 var vi klara. Barnen sprang fram och tillbaka och övervakade vårt arbete. Tur att de inte såg allt vi rensade ut!. Många påsar kastades (trasiga leksaker och teckningar) men det mesta lämnades till Röda korset i Hovmantorp. De blev jätteglada. Känns skönt att barnens saker kan användas av andra barn som köper dem för en billig peng och att pengen sedan kan hamna hos någon som behöver den bättre. En hel de grejer har vi köpt begagnade och de fungerar fortfarande!
Jag lovade barnen en överraskningspresent och i går fick Emil lite pennor som såg ut som verktyg och Agnes fick en pysselbok. Hon älskade den! Den var för enkel men hon älskade att färglägga olika former i olika färger och sedan få ett klistermärke. Jag måste köpa fler sådan fast lite svårare.
 
 
Sommar. Bad, bad, bad... Jag tror på riktigt att våra barn badar mest i hela byn. Vi låter dem bada så fort det går att sticka ner en tå utan att den förfryser och ibland kör vi ner till badplatsen tre gånger på en dag. De älskar att bada. Agnes är för tillfället riktigt trotsig och otacksam. Hon är aldrig nöjd helt enkelt. Väldigt arg. I lördags var vi nere och badade och hon har en angiven gräns hur långt ut hon får gå och hon gick längre och längre ut hela tiden. När vi sagt till henne ca 20 gånger så tog Magnus på henne kläderna och cyklade hem med henne. På söndagen var hon liiiiite försiktigare men då började tjatet i stället. Kan jag inte få gå längre ut? Tjat, tjat, tjat. När vi säger nej så är vi jätteelaka och hon börjar gråta. Jag blir mest trött...och arg. På kvällen när jag nattade henne så pratade jag med henne om att det är jobbigt för alla med hennes ilska och gnäll men att det är jobbigast för henne själv. Då tittade hon på mig med stora ögon och frågade:
-Mamma, är det MEST synd om mig?!?
-Ja det är det.
Då log hon......
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa Magnus

Alltid lika roligt att läsa när du skriver.
Jag kan ha hört dig berätta för andra flera gånger,jag blir ändå glad av att läsa det här på bloggen.

2013-07-09 @ 20:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0