Festinbjudan

 
Ikväll fick vi en inbjudan. Agnes och Emil delade ut inbjudningar till oss och Agnes var extra noga med att vi även skulle göra oss fina. Själv hade hon ett ton smycken, klänning och läppglans. Hon gav även Emil läppglans :) Jag rotade fram lite smycken och kletade på lite läppglans och sedan kände jag mig partysugen. De hade fixat på Agnes rum. Discolampan snurrade i det mörka rummet. Det var städat och mitt på golvet stod en vit pall med en låda med blåbär och sedan delades det ut kuddar så vi kunde samlas runt den vita pallen. Agnes och Emil bjöd på världens show sedan. Det var uppträde i alla oändlighet. Jag och Magnus klappade...och klappade...och klappade. Vad gulliga de är. 
 
 
Innan festen så cyklade jag och Agnes ut i skogen. Hon piffade till sig innan med den rätta klädseln för blåbärsplockning. Klänning, armvärmare, handväska och flera halsband. Armen var full av armband när vi skulle cykla iväg men de lyckades jag få henne att lämna hemma. Vilken cykeltur det blev sedan! Första gången Agnes cyklade på stora vägen och första gången på riktiga skogsvägar med allt vad det innebär. Envis liten tjej. Efter en stund kom Emil och Magnus också. Emil längtade efter mamma. Han har lite humör den lille lurven. I morse hörde jag han och Magnus tjafsa i köket och Emil skrek "ALDRIG I LIIIIIIIVET!!!". Märkliga uttryck från vår lille Emil. 
 
Blåbärsflickan. Hon är jätteduktig på att plocka blåbär. Undrar just hur många fästingar vi har fått.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0