Pepparkakshus

 
I helgen blev det pepparkaksbak för barnen med mormor och morfar. Jag och Magnus passade på att åka in till Kristianstad och handla julklappar. Jättemysigt att bara strosa runt utan barnen. Barnen kämpade på med pepparkakshuset men till slut var det bara mormor och morfar som byggde :)
 
Emil har blivit jättehostig och snorig så vi väntar med spänning på att få se vem av oss som drabbas först... Jag åkte tåg/buss ner med barnen i torsdags och sedan körde Magnus ner i fredags kväll. I fredags vaknade Emil tidigt och började omedelbart tjata om frukost. Två rostade mackor senare så var han hyfsat nöjd. Kl 09 när vi andra åt frukost så började han tjata igen. Då åt han två rostade mackor igen! Vid tiotiden åkte jag in till Växjö och då började han tjata på mormor om pannkakor. Vid halv tolv var mamma så trött på hans tjat så hon började göra pannkakor. Då åt han tre stycken stora pannkakor med grädde och sylt. Agnes åt fyra stycken! Det är inget fel på aptiten i alla fall...
 
 
 
Det funkade inte helt enkelt med övernattningarna i Skåne. Agnes och jag sov i ett rum i två enkelsängar. Emil sov i ett rum bredvid i en liten resespjälsäng (som han älskar). Problemet uppstod när han vaknade på natten och ville dela säng med mig. Det var inte bekvämt att ligga i en 80 säng med honom. Jag försökte lägga honom hos Agnes men det gick han inte med på.
 
 
 
Vilket hus det blev och det höll hela vägen hem till Småland!
 
 
 
 
Vad vore väl livet utan surfplattor. Tre timmars resande med barn till Skåne. Surfplattor gör det lite enklare.... Hörlurarna gör det lite behagligare.... det blir lite jobbigt bara när de ska prata med varandra och skriker så det hörs i hela tågvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0