Hej sjukstuga

Ikväll när jag kom hem låg den här lilla Tullan nerbäddad i soffan. Magnus eldade i kakelugnen och det var riktigt varmt och skönt men Agnes hon frös och hade ont i halsen. Kl 18 låg hon nerbäddad i våra sängar och sov! Då är Tullan inte frisk. I morgon får nog Magnus stanna hemma med henne. Stackars liten. Hon skulle bli ledsen om hon missar att få gå lucia på fredag! Fast hon sa "mamma, allra syndast är det faktiskt om Alma om hon blir sjuk för hon missade lucia förra året". Denna lilla arga, envisa, tjafsiga tjej har ett stort vackert hjärta. 
 
Sist vi var i Skåne köpte jag varsin tomte till Agnes och Emil (endast 20 kr styck som tur var..) och förra veckan såg jag hur Agnes stod och försökte tvätta tomtarna med disktrasorna. Jag såg då att båda tomtarna hade fått en massa mindre smickrande tuschpennestreck i sina ansikten. Irriterat skällde jag lite och frågade Agnes om hon hade ritat OCH FÖRSTÖRT tomtarna. 
- Hmmm...jag vet inte mamma. Kanske jag har gjort det. Jag minns inte.
- Du måste väl veta om du har ritat eller inte ritat!!!!
- Nej, jag vet inte det faktiskt.
Då slog det mig.
- EEEEEEMIL.
Han kom rusandes in på Agnes rum.
- Har du ritat på tomtarna?
- Jaa.
- Men varför gör du så? Nu är de ju förstörda!!!
- Vet inte.
Då flikade Agnes in.
- Mamma, skäll inte på honom.
Helt ärligt. Agnes tog på sig skulden för något den lille busen hade gjort. Han skulle aldrig göra så för henne. Hon är nästan för snäll till sin lillebror ibland. Finaste, finaste Agnes. 
 
 
Den här lille nattsurfaren ser fram emot att slippa dagis i morgon om Magnus är hemma med dem. Idag har han åkt pulka på dagis. Jag tror att han gillar sitt dagis ganska bra ändå men i fredags när jag gick och hämtade honom så stod han och tittade ut genom fönstret när jag kom och oj vad han sken upp och skickade iväg slängpussar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0