En vecka kvar!!!

 
Hej hopp vad fort det går nu! Om en vecka kommer tomten. Det har varit lite kaotiskt här ett tag och Magnus har fått dra ett stort lass här hemma. Här kommer lite bilder från Emils julfest på dagis. Sötfisen.
 
 
I lördags vaknade jag med halsont och fick en tid i Växjö. Magnus och barnen åkte och köpte gran...eller gran och gran :) I Växjö visade det sig att jag hade halsfluss, fick penicillin, tog en tablett, stod på Willys och fick en allergireaktion och tänkte "jag ska bara handla färdigt" samtidigt som läpparna och munnen domnade. Handlade, packade in i bilen, ringde Magnus (som blev jätteorolig eftersom jag pratade lite konstigt) och fick vägbeskrivning till akuten. Väl där så tog de bra hand om mig och tryckte i mig en massa tabletter. Sedan låg jag kvar och stirrade i taket i många timmar och när jag väl kom hem så sov barnen och jag möttes av en pyntad julgran! Det jobbiga med allt det här är att nu är jag en människa som kan reagera på olika saker och ska ha tabletter med mig osv. Det behövde jag inte tänka på innan. Drygt! Dessutom behöver jag nog läsglasögonen...känner mig som 80+...
 
I söndags var jag ganska däckad faktiskt och tog det lugnt. Julpyntet är på plats, matlistan till julbordet är skriven, julklapparna är snart färdighandlade, nyårsfirandet börjar planeras och nu saknas bara en rejäl tomte. Agnes frågade mig "mamma, finns verkligen tomten på riktigt eller har han bara en mask..." Jävla skit, tänkte jag och ljög för kung och fosterland. Klart att tomten finns! 
 
Nu går både jag och Magnus på pencillin, barnen snorar och hostar och det går springmask på dagis. Jag dör snart. 
 
GOD JUL NATA ÖNSKAR AGNES
 
Hon är ju för go' vår lilla argbigga. Den här låg under granen ikväll. Agnes har gjort ett paket till sin storasyster på dagis. Gullunge. Hon gillar att ge bort saker och det är en fin egenskap som jag vill uppmuntra. Emil är inte lika ivriga....men det kommer kanske :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0