En lång, lång fredag blev det.

 
I morse var det samling kl 06.30 på Agnes dagis. Luciadags! Jag missade det eftersom jag har blivit sjuk. I förrgår hade jag över 40 grader. Helt slut. Igår missade jag Emil julfest. Magnus har videofilmat båda gångerna så vi får titta på det i helgen. Det var en uppspelt Agnes i morse som såg fram emot att få vara lucia! När de kom hem från morgonens firande så hade jag tryckt i mig febernedsättande och tänt ljus i hela huset. Vi satte oss i köket och tittade på SVT:s lucia och fikade på pepparkakor och lussebullar.
 
Agnes har börjat leka med sina dockor igen (som jag hade plockat undan eftersom hon ALDRIG lekte med dem). Dessutom har vi skänkt bort dockvagnar och en massa andra saker. Jag sorterade lite på hennes rum och försökte få ordning på alla hennes böcker. Hon skulle snart behöva ett eget hus....
 
Emil har också fått sorterat lite i sina lådor idag och jag plockade fram tågbanan som legat undangömd. Han blev jätteglad!!! När vi väl byggt ihop det så lekte han med det jättelänge. 
 
Igår var Emil tomte men när han fick se Agnes som lucia idag så ville han också vara lucia. Jag har lovat honom att han ska få vara lucia nästa år. Varför inte?
 
Efter ännu mer febernedsättande så gjorde jag en vegetarisk julskinka på seitan.
 
Sedan blev det sega pepparkakor som Emil ääälskar. 
 
Nu håller vi tummar och tår för att alla är friska till jul. Magnus jobbar länge på fredagar. När han kommer hem ska jag tillåta mig att bli sjuk igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0