Spricker jag?

I morse tittade Agnes på mig och frågade om mitt huvud höll på att spricka. Först förstod jag inte vad hon menade men sedan pekade hon på min panna....jepp, det var mina rynkor i pannan hon menade...tur att man kan skratta åt eländet för jag började verkligen gapskratta.
I eftermiddags var jag med barnen på Gökaskratt. Helt underbart vårväder. Fika, sandleksaker och strålande sol. Det kan vara så att Emil håller på att bli sjuk i vattenkoppor eller något för han är inte riktigt sig lik i humör och mat. På tal om vattenkoppor så sa jag till Agnes igår när hon badade "din lilla söta vattenkoppa". Agnes svarade "jag är ingen vattenkoppa, jag har vattenkoppor". Ganska imponerande av en tjej född oktober 2008 tycker jag faktiskt!
Vi pratade precis med mormor på Skype. Moster Bibbi är ju också där och när hon dök upp så utbrast Emil helt plötsligt "hej Bibbi". Han slutar aldrig förvåna. Mormor visade alla kläderna hon köpt och det var framför allt en överlycklig Agnes...5 klänningar och skor. Hur ska hon få hem allt?!?
De är så fina mot varandra...oftast! När vi gick hem från Gökaskratt så satt de och höll handen i vagnen. Mammas hjärtegryn! Agnes gick precis runt och var ledsen (eftersom hon är hård i magen och inte vill bajsa) och Emil gick fram och kramade henne flera gånger. Agnes tröstar ofta Emil när han är ledsen men detta var första gången jag såg han trösta trots att det inte var han som var orsaken...
Förresten, innan vi gick till Göka så stod jag och slängde på lite mascara. Agnes stod och tittade. Efter några sekunder kom det...
-Vad gör du mamma?
-Sminkar mig.
-Varför det?
-Jag försöker göra mig lite fin.
-Varför det, du ska ju inte på bal......eller hem till någon...?
Just det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0